مدیر کل مدیریت بحران گلستان:
طرح جامع روستای «زیارت» تدوین شود/ مسدودی زیارت چاره کار نیست

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با بیان این که طرح جامع روستای زیارت باید تدوین شود، گفت: مسدودی این محور سخت است و البته چاره کار نیست.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ مجتبی جمالی، بعدازظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران گلستان اظهار کرد: باید قبل به وجود آمدن بحران پیشگیری ها لازم صورت گیرد و اعتبارات خاصی برای دستگاه های مرتبط پیش بینی شود.

وی افزود: در خصوص زمین لغزش به وجود آمده در زیارت و سیلاب هایی که در بارندگی های اخیر به زمین های زراعی آسیب رسانده باید اقدامات مقابله ای و مطالعات وافی صورت گیرد.

جمالی تصریح کرد: پنج دستگاه اصلی متولی باید نشست ویژه کارشناسی در خصوص اتفاق رخ داده، داشته باشند و موضوع جلسه هم عملیاتی کردن اقدامات عاجل برای رفع این معضل باشد.

وی تأکید کرد: نشست حاضر کفاف عملیاتی کردن اقدامات مقابله ای و کوتاه مدت را نمی کند و باید به طور خاص در این موضوع صحبت کرد.

جمالی گفت: در برنامه بعدی می تواند نگاه میان مدتی به مسأله داشت و برای رفع همیشکی این خطر برنامه ریزی کرد.

وی اظهار کرد: در این جلسه اقدامات هر دستگاه (آب منطقه ای، راهداری، فرمانداری، مدیریت بحران و منابع طبیعی) مشخص می شود تا امکانات و محدودیت ها مشخص شود.

جمالی نقش سپاه را در زمان بحران مؤثر دانست و ادامه داد: تجمیع امکانات کمبودها را مشخص کرده و برنامه ریزی ها را تسهیل می کند.

وی بیان کرد: مسدود و محدود کردن مسیر زیارت کار سختی است و باید سیاست ما مشخص شود تا  مسافران سرگردان نشوند.

جمالی خاطرنشان کرد: نصب چراغ گردان و بنر در محدوده این زمین لغزش از کوچک ترین اقداماتی است که می تواند در کاهش خطر مؤثر باشد.

مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: طرح جامع محور زیارت باید تهیه شود تا اقدامات کارشناسی و هدفمند باشد.

وی تصریح کرد: در نودیچه و روستاهای اطراف تعرض به دیواره رودخانه قره سو از جانب کشاورزان صورت گرفته و با بارش های اخیر به محصولات آن ها آسیب زده است.

  20 بهمن 1397
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 61104
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام