رئیس کل دادگستری گلستان ؛
برای نخستین بار در کشور ؛ اجرای طرح همیار قانون در گرگان

طرح همیار قانون با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با قوانین و تکالیف حقوقی از اول آبان در مدارس و مهدکودک‌های گرگان اجرا می‌شود.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، رئیس کل دادگستری گلستان از اجرای طرح همیار قانون با هدف اشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با قوانین و تکالیف حقوقی خبر داد.

هادی هاشمیان افزود:  40 معلم و مربی پیش دبستانی و مهد کودک در این طرح آموزش دیدند و قرار است از اول آبان در مدارس و مهدکودک های گرگان اجرای  طرح همیار قانون آغاز شود .

 هاشمیان افزود: در قالب این طرح  ، مربیان و  معلمان، قوانین را برای مهد کودکی ها و دانش اموزان مقطع ابتدایی به صورت شعر ، ادبیات داستانی و نمایشی ،آموزش می دهند و در مقاطع متوسطه نیز  دانش آموزان متناسب با پایه تحصیلی و نیاز شان، قوانین و تکالیف حقوقی را می آموزند و به دوستان و خانواده هایشان نیز آموزش می دهند.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که مسئولیت مدنی در قانون مشخص است و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌ها ملزم به رعایت قوانین هستیم افزود: آموزش قانون به شهروندان برای ما یک تکلیف است و در این بین آموزش از سنین پایین برای دانش آموزان مؤثر است.

هادی هاشمیان گفت: برای اجرای این طرح کارگروهی بین دادگستری،ستانداری، آموزش‌ و پرورش،بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بسیج حقوقدانان  تشکیل و پس از چند ماه کار کارشناسی اجرای آزمایش اجرای این طرح در گرگان آغاز شد و به تدریج در سراسر استان فراگیر می شود .

هاشمیان به اجرای طرح موفق همیار پلیس در مدارس اشاره کرد و افزود: در  قالب این طرح دانش آموزان علاوه بر این که فعالیتهای اجتماعی را دنبال میکنند، انضباط ، قانون و حقوق خود را می آموزند و به خانواده های خود نیز منتقل می کنند.

به گفته هاشمیان ، اجرای این طرح به کاهش خشونت، سرقت و سایر آسیب های اجتماعی در مدارس کمک شایانی خواهد کرد.

  22 مهر 1398
بخش : گرگان / قضاییه
کد خبر: 62848
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام