بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان مدارس شاهد از خانواده‌های ایثارگر هستند

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: بیش از ۹۰ درصد از دانش آموزان مدارس شاهد از خانواده ایثارگران هستند و در حال حاضر ۳۹۰ هزار دانش آموز در یک‌هزار و ۳۵۰ مدرسه شاهد در ۳ مقطع در کشور تحصیل می‌کنند.

محمدرضا رزاقی صبح امروز در جمع مدیران و کارشناسان مدارس ابتدایی شاهد استان‌های خراسان شمالی و گلستان در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان این شهرستان اظهارداشت: در حال حاضر 390 هزار دانش آموز در یک‌هزار و 350 مدرسه شاهد در 3 مقطع در کشور تحصیل می‌کنند.

وی افزود: از 2 سال گذشته برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مدیران و کارشناسان مدارس شاهد در 3 مقطع به صورت جداگانه آغاز شده است.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش کشور بیان داشت: انسجام مدارس شاهد در کشور و ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی 2 هدف مهم برگزاری این کارگاه‌ها است.

وی ادامه داد: مدارس شاهد بهترین فرصت هستند تا سند تحول بنیادی در آنها محقق شود و برای تحقق این امر کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

رزاقی گفت: در این کارگاه‌ها مدیران مجموعه فعالیت‌های خود را حول محور نقشه راه ترسیم شده مبتنی بر 6 ساعت آموزشی روزانه نظام می‌بخشند.

وی یادآور شد: ما قصد توسعه و افزایش مدارس شاهد را نداریم، اما براساس نیازسنجی منطقه و یا شهرستانی برحسب فراوانی جامعه ایثارگران امکان ایجاد مدارس شاهد در یکی از 3 مقطع را فراهم می‌کنیم.

محمدرضا رهنمایی رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران استان گلستان  نیز در این مراسم اظهارداشت: این کارگاه آموزشی به مدت 2 روز با حضور مدیران و کارشناسان مدارس شاهد مقطع ابتدایی استان‌های گلستان و خراسان شمالی در گنبدکاووس برگزار می‌شود.

وی افزود: در این 2 روز 6 کارگاه آموزشی با موضوع نقشه راه و کیفی بخشی به فعالیت‌های آموزشی، تربیتی،مالی و اداری انجام می‌شود.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران استان گلستان بیان داشت: در حال حاضر 8 هزار و 550 دانش آموز در مدارس شاهد استان و بیش از 800 دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در طرح پراکنده مدارس مختلف استان گلستان تحصیل می‌کنند.

  18 دی 1397
بخش : ایثاروشهادت
کد خبر: 60843
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام