با تسهیلات بنیاد مسکن:
۵۷درصد خانه‌های روستایی گلستان مقاوم سازی شده است

933

با تسهیلاتی که بنیاد مسکن در نظر گرفته است ۵۷درصد خانه‌های روستایی در گلستان نوسازی و مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردا، سیدمحمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در بازدید از روستای پاسنگ پایین گالیکش با بیان اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی و شهری در ۲سال اخیر شتاب بیشتری گرفته است گفت:  امسال پرداخت تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی ۲برابر شده و هم اکنون در روستا‌ها برای این کار صدمیلیون تومان تسهیلات کم بهره با بازپرداخت ۲۰ساله پرداخت می‌شود.

وی  همچنین از اجرای طرح هادی در ۶۷۳روستای استان خبر داد و افزود: طرح هادی ۹۳۶روستای بالای ۲۰خانوار استان تهیه شده که در ۶۷۳روستا‌ها این طرح اجرا گردیده و یا در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: طرح هادی روستایی با اهدافی از جمله ایجاد زمینه توسعه و عمران روستا‌ها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی، رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و بهبود مسکن روستائیان و خدمات محیط زیستی و عمومی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می‌شود.

وی افزود: در شهرستان گالیکش ۵۰۰واحد فرسوده نوسازی شدند و تا کنون بیش از ۷۰۰نفر در ۹روستا برای بهره مندی از مزایای طرح مسکن جوانان تشکیل پرونده داده اند.

حسینی گفت: تا پایان امسال بهسازی خانه‌های روستای پاسنگ پایین از بخش مرکزی گالیکش با مصالح محلی به اتمام می‌رسد.

 

  26 شهریور 1400
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 64857
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام