مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان:
2 هزار گلستانی امسال وام ساخت مسکن گرفتند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که امسال 2 هزار و 86 شهروند روستایی و ساکن شهرهای زیر 25 هزار نفر استان برای ساخت خانه با بانک های عامل، قرار داد دریافت وام نوسازی و بهسازی بستند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ محمدتقی زمانی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: دولت برای ساخت مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، 250 میلیون ریال وام با بهره کم در نظر گرفته که بنیاد مسکن متولی اصلی معرفی متقاضیان به بانک های عامل است.
به گفته وی در گلستان بانک های مسکن، تجارت، رفاه، سپه، ملی، صادرات و ملت این تسهیلات را با دوره بازپرداخت 15 ساله پرداخت می کنند.
وی افزود: از سال 84 تاکنون حدود 70 هزار واحد مسکونی در گلستان زیر پوشش طرح نوسازی و بهسازی قرار گرفته و بیشتر این واحد ها، پایان کار دریافت کرده اند.
زمانی نژاد اضافه کرد: در گلستان 229 هزار خانه روستایی وجود دارد که 128 هزار خانه غیرمقاوم است و باید در برنامه ششم نوسازی شوند.
در گلستان یک هزار و 50 روستای دارای سکنه وجود دارد که 968 روستای آن بالای 20 خانوار است و برای تمامی آن ها طرح هادی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهیه و تصویب شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان همچنین به کسب رتبه نخست کشوری توسط این اداره کل در جذب اعتبار مسکن برای خانواده های دارای 2 معلول و بیشتر از آن اشاره کرد.
زمانی نژاد افزود: این اداره کل امسال توانست برای ساخت 43 مسکن ویژه خانواده های 2 معلول به بالا، 2 میلیارد و 36 میلیون ریال کمک بلاعوض به جز وام تخصیصی به ازای هر واحد 250 میلیون ریال با بهره کم و باز پرداخت هفت ساله، جذب کند.
وی افزود: استان 196 خانواده 2 معلول به بالا نیازمند مسکن دارد که از سال 93 تاکنون 161 خانواده، کمک بلاعوض و وام کم بهره ساخت دریافت کرده اند.
به گفته زمانی نژاد، باقی مانده خانواده های دو معلول به بالا نیازمند مسکن در استان بیشتر به دلایل نداشتن زمین، آورده مالی، ناتوانی در پرداخت وام و تمایلی به استفاده از این تسهیلات ندارند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان افزود: برای ساخت واحد مسکن ویژه خانواده های 2 معلول به بالا علاوه بر ارایه تسهیلات، خدمات طراحی، تهیه نقشه، صدور پروانه ساختمان و نظارت بر ساخت از سوی مهندسان این اداره کل، رایگان ارایه می شود.

  21 اسفند 1397
بخش : اقتصادی
کد خبر: 61317
مرجع: ایرنا
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام