با هدف افزایش تولید:
۹۸ هزار هکتار طرح زهکشی در گلستان به بهره برداری رسید

تاکنون 906 میلیون متر مکعب آب تحویل شبکه آبیاری و زهکشی گیلان شده است | خبرگزاری ایلنا

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان گفت: از ۲۸۰ هزار هکتار طرح زهکشی گلستان تاکنون ۹۸ هزار هکتار با ۴۰۵ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردا، سید محسن کیا الحسینی، مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان با اعلام این خبر گفت:در حال حاضر طرح‌های زهکشی ۵۰ هزار هکتاری اراضی گرگانرود و قره سو با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در حال اجراست که ۲۰ هزار هکتار آن به بهره برداری رسیده و طرح زهکشی اراضی جنوب استان در سطح ۲۵۰۰ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجراست.
وی افزود:همچنین مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی دو طرح شامل شبکه زهکشی زیر زمینی سد بوستان در سطح ۲  هزار هکتار با اعتباری بالغ بر ۴۵  میلیارد تومان و شبکه زهکشی زیر زمینی شهرستان آزادشهر در سطح ۲۲۰۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۶۱  میلیارد تومان را به مناقصه برده که با انتخاب پیمانکار، این دو طرح نیز در مرحله تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اجرایی قرار دارند.

کیا الحسینی ادامه داد :طرح بزرگ زهکشی استان در سطح ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دارای مشکلات شوری خاک، بالا بودن سطح ایستابی، پایین بودن ظرفیت زهکشی و کم بازده بودن اراضی که از مصوبات سفر اول ریاست جمهور به استان بود، توسط مدیریت آب وخاک سازمان جهاد کشاورزی گلستان در دست مطالعه و اجراست.

به گفته وی : مطالعات مرحله اول این طرح  را در سال ۱۳۸۶ شرکت مهاب قدس در کل این اراضی انجام  دادو در مرحله دوم ۵۲ هزار هکتار از اراضی اولویت دار غرب این محدوده منتهی به دریای خزر و در محدوده شهرستان گمیشان و بندر ترکمن در اولویت مطالعات قرار گرفت و پس از تهیه طرح عملیات اجرایی در سطح ۳۴  هزار هکتار آغاز و مرحله اول آن در سطح ۱۲  هزار هکتار در بهمن ماه ۹۶ و مرحله دوم آن در سطح ۲۲  هزار هکتار همزمان با سفر دوم ریاست جمهوری به استان در بهمن ماه سال ۹۷ توسط وزیر محترم جهاد کشاورزی افتتاح و تحویل بهره برداران شد.

 

  1 مهر 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 64894
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام