قرارگاه خاتم‌الانبیا ۳۰۰۰۰ هکتار از اراضی گلستان را زهکشی می‌کند

تصویر مرتبط

عملیات طرح جامع زهکشی ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان در شهرستان آق‌قلا با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی و با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، با حضور معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی و برخی از مسئولان استانی و شهرستانی طرح زهکشی 30 هزار هکتار از اراضی  شهرستان آق قلا آغاز شد.

پروژه عملیات اجرایی سامانه زهکشی اراضی اولویت‌دار استان گلستان و آب‌بندان های مرتبط در محدوده عمومی آق قلا-گمیشان با وسعت بالغ بر 30 هزار هکتار نمونه‌ای از احداث سامانه زهکشی در اراضی ماندابی و دیم است.

پیمانکار این پروژه مهم و تاثیرگذار در حوزه کشاورز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) بوده و هزینه اجرای آن یک‌هزار و 185 میلیارد ریال است. برهمین اساس 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آق‌قلا در بازه زمانی 24 ماهه با اعتبار 672 میلیارد ریال زهکشی خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود با اجرای سامانه‌های زهکشی در این اراضی عملکرد محصولات به حدود دو برابر و در مجموع بیش از 30 هزار تن در سال افزایش یابد. این افزایش در بهبود وضع معیشتی مردم، کاهش مشکلات اجتماعی و بیکاری در منطقه و جلوگیری از مهاجرت اثرگذار خواهد بود.

  28 خرداد 1398
بخش : فرهنگی
کد خبر: 62321
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام