رئیس کل دادگستری گلستان:
شعبه ویژه شورای حل اختلاف در اتاق بازرگانی گرگان افتتاح شد

شعبه صلحی ویژه برای حل و فصل اختلافات حقوقی فعالان اقتصادی گلستان در اتاق بازرگانی گرگان راه اندازی شد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردا، حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم آغاز به کار این شعبه گفت: سیاست قوه قضائیه کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی و استفاده حداکثری از ظرفیت شورای حل اختلاف برای صلح و سازش است و به همین منظور به دنبال توسعه شعب صلحی برای حل و فصل اختلافات در استان هستیم .

وی افزود: به علت ویژگی هایی خاص فعالیت های اقتصادی و بازرگانی و نیاز به پادر میانی افراد متخصص این حوزه برای حل و فصل اختلافات فعالان این بخش ، شعبه تخصصی شورای حل اختلاف با حضور متخصصان این حوزه در اتاق بارزگانی گرگان راه اندازی شد .

آسیابی افزود: از این پس پرونده هایی که بین بازرگانان و تجار عضو این اتاق و همچنین پرونده هایی که یک طرف آن از اعضای اتاق بازرگانی باشد به این شعبه ارجاع خواهد شد .

وی ادامه داد: امیدواریم اعضای این شورا در حل و فصل اختلافات خوب عمل کنند و دست کم 80 درصد پرونده های ارجاع شده به این شعبه به مرحله طرح دعوی در دادگاه نرسد .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: کاهش هزینه های دادرسی و زمان رسیدگی از مزایای بررسی پرونده ها در این شعبه صلحی است .

رئیس شورای حل اختلاف گلستان هم در این مراسم گفت: مدتهاست راه اندازی این شعبه صلحی را دنبال می کنیم که خوشبختانه با پیگیری رئیس کل دادگستری استان شاهد افتتاح این شعبه هستیم .

احمد جعفری افزود: اعضای این شعبه سه نفرند که از بین تجار و بازرگانان استان انتخاب شده اند و یک مسئول دفتر آشنا به مسائل حقوقی هم در این شعبه حضور دارد تا در اختلافات بین تجار و بازرگانان ، پادرمیانی کنند و تا جایی که ممکن است در همین شعبه اختلافات طرفین را حل و فصل کنند .

یوسف مومنی رئیس دادگستری شهرستان گرگان هم در این مراسم گفت: تمام اعضای اتاق بازرگانی استان می توانند هم اختلافات با اعضا و هم پرونده هایی با موضوع تجارت و بازرگانی که با اشخاص غیرعضو این اتاق دارند با مراجعه به این شعبه حل و فصل کنند .

 

 

 

  7 مهر 1400
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 64965
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام