تلاش برای پیشگیری از قضایی شدن دعاوی با کمک شورای حل اختلاف / قدردانی از شعب پیشرو در صلح و سازش

رئیس کل دادگستری گلستان امروز به شورای حل اختلاف شهرستان گرگان رفت و در این بازدید که سه ساعت طول کشید از همه شعب این شورا بازدید کرد .
به گزارش گلستان فردا، حیدر آسیابی در این بازدید با قدردانی از تلاش اعضای این شورا گفت: شعب فعال در امر سازش و اعضایی که با پادرمیانی به حل و فصل مسالمت آمیز دعاوی کمک می کنند به صورت ویژه تجلیل می شوند .
آسیابی بر استفاده بیشتر از ظرفیت شورا برای کاهش ورودی پرونده ها به دادگاه ها و دادسراهای استان هم تاکید کرد و افزود: از این پس همه پرونده های قابل گذشت به شورای حل اختلاف ارجاع می شود تا اعضای شورا با تخصص و تجربه ای که دارند در فضایی آرام و بدون تنش برای حل اختلافات طرفین تلاش کنند.
حیدر آسیابی افزود: جلوگیری از قضایی شدن دعاوی و اختلافات ، پیشگیری از تشکیل پرونده های جدید و کاهش ورودی پرونده به محاکم از مزایای مختومه شدن پرونده ها با رضایت طرفین است .
وی گفت: خوشبختانه از ابتدای امسال با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف ۹ محکوم در آستانه قصاص بخشیده شدند .
رئیس شورای حل اختلاف گلستان هم در این بازدید گفت: میانگین سازش پرونده ها در کشور ۳۴ درصد است در حالیکه این عدد در استان ۳۸ درصد بود.
احمد جعفری افزود : ۳۰ درصد پرونده های شورای حل اختلاف استان در مجتمع گرگان رسیدگی و مختومه می شود و میانگین سازش پرونده ها در این شهرستان ۴۲ درصد است .
رئیس کل دادگستری گلستان در بازدید سه ساعته امروز خود از اعضای چهار شعبه شورای حل اختلاف شهرستان گرگان که میانگین سازش پرونده های آنان بیش از ۵۰ درصد بود ، تجلیل کرد.

  8 شهریور 1400
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 64716
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام