مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان:
ظرفیت های گردشگری گلستان نسبت سایر نقاط چندبرابر است

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان هم معتقد است که ویژگی های جغرافیایی  و به طبع آن اقلیم های متعدد گلستان ، ظرفیت های گردشگری این استان را  نسبت سایر نقاط چندبرابر کرده است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، احمد تجری به خبرنگار ایرنا اظهار کرد : تغییر فصل در گلستان به سبب برخورداری از صد ها هزار هکتار جنگل و اراضی زیر کشت موجب تغییر سیمای استان و خلق جذابیت های بصری می شود اما این دگرگونی مناظر در فصل پاییز جلوه بیشتری دارد.

تجری ادامه داد : تنوع و طیف رنگ ها در موسم تغییر فصل در پاییز بسیار بیشتر و جذاب تر از سایر فصل است.

وی در خصوص چرایی این مقوله افزود : بخش های وسیعی از پارک های جنگلی استان در سیطره درختان انجیلی قرار دارند که در فصل پاییز به عروس جنگل های ایران تبدیل می شود، دامنه مختلف رنگ برگ های این درخت ،قابل توصیف نیست.

وی همچنین گفت: دسترسی راحت به پارک های جنگلی و تفرجگاهی و وجود زیرساخت های اولیه مانند آب جاده آسفالته و سرویس های بهداشتی ، امکان بهره گیری مسافران از این جاذبه های بی نظیر را تسهیل می کند .

وی به موضوع برپایی جشنواره پاییز هزار رنگ ر گلستان اشاره کرد و گفت :‌هر چند پروسه اداری ثبت این جشنواره زمان بر است اما مدیران شهری گرگان ر صورتیکه به دنبال ثبت این جشنواره هستند باید مستندات و پیش نیاز های آن را احصا و ارایه کنند.

وی گفت : جاذبه های پاییزی گلستان صرفا محدود به جنگل های هیرکانی و رنگارنگی آنها نیست بلکه وجود اقوام مختلف در استان و تنوع پوشش گیاهی و رنگ بندی البسه و پوشش آنها در فصل پاییز نمود بیشتری پیدا می کند که برای گردشگران جذاب است . تجری ادامه داد: وجود هزاران هکتار تالاب و خلیج گرگان در گلستان ، این منطقه از کشور را به محلی برای زمستان گذرانی صدها هزار قطعه انواع پرندگان وحشی مهاجر تبدیل کرده است.

تجری گفت : پرنده نگری و تماشای پرندگان مهاجر از دیگر جاذبه های گردشگری پاییزی در گلستان است که در صورت ترسیم یک راهبرد ویژه درآمد زایی مناسبی برای استان به همراه خواهد داشت .

  8 مهر 1400
بخش : گرگان / فرهنگی
کد خبر: 64985
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام