مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان:
سرعت کار ساخت دومین موزه روستایی کشور در گلستان

13403578_741

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: کار ساخت موزه روستایی قرق به عنوان دومین موزه روستایی کشور با تامین اعتبار ۹ میلیارد تومانی سرعت گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردا، تجری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: کار ساخت موزه روستایی قرق به عنوان دومین موزه روستایی کشور با تامین اعتبار ۹ میلیارد تومانی سرعت گرفته که امیدواریم فاز اول آن به وسعت ۵ هکتار در صورت تخصیص به موقع اعتبار تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری فاز اول این موزه را ۱۴ میلیارد تومان اعلام کرد.

تجری با بیان اینکه صنعت گردشگری بیشترین آسیب دیده ناشی از کرونا هستندافزود: در پایان هر ماه به جمع بندی میزان خسارت ناشی از کرونا در این بخش می‌پردازیم و تا پایان ماه قبل میزان برآورد وارد شده به صنعت گردشگری و صنیاع دستی گلستان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شد.

وی گفت: اگر چه برای جبران خسارت‌ها پای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای از سرگیری فعالیت‌ها به بخش گردشگری باز شد و با آن پیوند خورد، اما این به معنای جبران زیان وارده نیست.

تجری ادامه داد: یکی از عوامل اصلی توسعه گردشگری توجه به زیر ساختهاست و در این زمینه هم دولت و هم بخش خصوصی باید آن را توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه با همت مجمع نمایندگان و استاندار گلستان در ۲ سال گذشته اعتبارات این بخش ۲۱۶ درصد رشد داشته است افزود: در هفته گردشگری امسال از ۶۵ ویژه برنامه ۲۵ برنامه افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های گردشگری در نقاط مختلف استان بود.

تجری همچنین گفت: همین افزایش اعتبارات سبب شد احداث ۷ بازارچه صنایع دستی آغاز شود که بازارچه‌های علی آباد و مینودشت حداکثر تا ۲ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان همچنین با انتقاد از اینکه فقط ده درصد منابع اشتغال روستایی به بخش گردشگری گلستان تعلق می‌گیرد خواستار افزایش آن به ۵۰ تا ۶۰ درصد شد.

وی گفت: اکنون درخواست ایجاد یکصد اقامتگاه بومگردی در استان داریم که نیازمند دریافت تسهیلات هستند.

تجری بالاترین میزان ایجاد اشتغال را در حوزه گردشگری دانست و تاکید کرد: تقویت گردشگری گلستان نیاز به هم افزایی همه دستگاه‌ها دارد.

  15 مهر 1400
بخش : گرگان / فرهنگی
کد خبر: 65111
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام