آغاز رقابت مسابقات کبدی قهرمانی مردان کشور در گرگان

وزن کشی و قرعه کشی تیمهای مرحله نهایی مسابقات کبدی مردان ، قهرمانی بزرگسالان کشور در گرگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردا، در مرحله نهایی مسابقات کبدی قهرمانی بزرگسالان کشور ۸ تیم برتر گلستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، گیلان، مرکزی، خوزستان، سیستان و بلوچستان حضور دارند.
این مسابقه‌ها تا دوشنبه ١٩ مهر ماه در مجموعه ورزشی آزادی گرگان، سالن امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و تیم‌ها در دو گروه چهار تیمی رقابت خواهند کرد.

کار وزن کشی و قرعه کشی مسابقات امروز انجام و مسابقات از صبح فردا آغاز می شود.
قرار است دیدار‌های نیمه نهایی و فینال این مسابقات از طریق شبکه ورزش سیما به صورت زنده پخش شود.
ولی مقصودلو رئیس هیئت کبدی استان گفت: به علت درخشش تیم‌های کبدی بانوان و مردان گلستان در مرحله مقدماتی قهرمانی کشور، میزبانی مرحله نهایی مسابقات کبدی قهرمانی بزرگسالان کشور در بخش آقایان به گلستان داده شد.
کَبَدی یا زو یک بازی و ورزشی است که بیش‌تر در هند و پاکستان و ایران رواج دارد و در سال ۱۳۸۱ برای نخستین‌بار مسابقات قهرمانی این بازی برای مردان در سطح آسیا برگزار شد.
مهاجمان ۲ تیم در حالی که به‌طور مرتب کلمهٔ «کبدی‌کبدی» را تکرار می‌کنند با انجام حرکات حمله و دفاع و جابه‌جایی تلاش می‌کنند تا با لمس کردن یا گرفتن یار تیم مقابل بتوانند به بالاترین امتیاز دست یابند.

 

  16 مهر 1400
بخش : گرگان / ورزشی
کد خبر: 65132
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام