ارسال ۳۴۵ اثر به دبیرخانه همایش بین المللی نقش عقلانیت و همگرایی مسلمانان در شکل گیری تمدن نوین اسلامی

7107926_504

۳۴۵ اثر به همایش بین المللی نقش عقلانیت و همگرایی مسلمانان در شکل گیری تمدن نوین اسلامی  ارسال شد مه این همایش با حضور مسئولان کشوری و استانی در گرگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردا، این همایش با قرائت پیام مکتوب آیت الله علوی گرگانی آغاز شد.

در این همایش آیت‌الله محسن اراکی رییس اسبق مجمع تقریب و مذاهب اسلامی به صورت آفلاین، آیت‌الله اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان و رییس حوزه‌های علمیه کشور به صورت آنلاین، آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان به همراه رییس جامعه المصطفی العالمیه کشور از سخنرانان اصلی مراسم هستند.

رییس جامعه المصطفی واحد گرگان گفت: ۳۴۵ اثر به دبیرخانه اولین همایش ارسال شده و میهمانان خارجی به صورت ویدئو کنفرانسی و کارشناسان داخلی به صورت حضوری در این مراسم حضور دارند.

حجت‌السلام سیدکمال حسینی افزود: این مقالات به چهار زبان فارسی، پشتو، انگلیسی و عربی و ۱۲ کشور از جمله سوریه، لبنان، ترکیه، هند، افغانستان و پاکستان ارسال شد.
وی گفت: در پایان این همایش از سه مقاله برتر تجلیل می‌شود و ۳۰ مقاله شایسته تقدیر نیز معرفی خواهد شد.

رییس جامعه المصطفی واحد گرگان افزود: تاکنون ۳۴ پیش نشست علمی با حضور کارشناسان حوزوی و دانشگاهی برگزار شده که نشان می‌دهد شخصیت‌های علمی به موضوع همایش توجه جدی دارند.

حسینی با اشاره به این که ۲۰ نهاد همسو با اهداف این واحد علمی در برگزاری همایش همکاری دارند گفت: فرهیختگان و دانشمندان حوزوی و دانشگاهی خارج کشور به صورت مجازی و برخی مدعوین داخلی به صورت حضوری و آنلاین در همایش حضور خواهند داشت.

حسینی افزود: گزارش دبیر علمی همایش، سخنرانی قدیر آکاراس ذیلا رییس تجمع علمای ترکیه، سخنرانی شیخ حسان عبدالله رییس تجمع علمای مسلمانان لبنان و رونمایی از کتاب مجموعه مقالات و کتابچه چکیده‌ها از دیگر برنامه‌های اصلی این همایش است.

جامعه المصطفی العالمیه مرکز گلستان ۲۵ سال قدمت دارد و حدود ۵۰۰ طلبه‌ از ۲۵ کشور در آن مشغول تحصیل هستند.

 

  21 مهر 1400
بخش : گرگان / فرهنگی
کد خبر: 65201
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام