نشست همکاری‌های مشترک میان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی و جامعه ‌المصطفی گرگان

نشست همکاری‌های مشترک میان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و جامعه ‌المصطفی العالمیه گرگان، در سالن اندیشه دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در ابتدای این نشست گفت: آموزش و توانمندسازی افراد جز موارد مورد تاکید دین اسلام نیز است، چنانچه جامعه‌ای بخواهد در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، علمی و .... استقلال داشته باشد باید در راستای آن فعالیت کند.

دکتر علی نجفی‌نژاد افزود: طبق سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فعالیت‌های بین‌المللی و داشتن ارتباطات علمی، فرهنگی و آموزشی با سایر کشورها در زمینه پیشرفت کشور و تبادل اطلاعات علمی و آموزشی بایستی مورد توجه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قرار بگیرد.

دکتر نجفی‌نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بیش از 50 دانشجوی غیرایرانی مشغول به تحصیل هستند، البته از سال 1392 تا کنون، حدود 100 دانشجوغیرایرانی از این دانشگاه، فارغ‌التحصیل شدند.

وی اظهار کرد: یقینا جامعه المصطفی طی 35 سال فعالیت خود در بخش‌هایی همچون آموزش زبان فارسی، فعالیت فرهنگی خانواده دانشجویان غیرایرانی و فعالیت‌های پژوهشی در حوزه علوم انسانی، ازتجربه خوبی برخوردار است.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز با قدمت 62 ساله نیز می‌تواند با جامعه المصطفی همکاری مناسبی داشته باشد.

وی اذعان کرد: پروژه‌های تحقیقاتی بین رشته‌ای بین این دو نهاد علمی از دیگر مواردی است که می‌توانیم با همکاری همدیگر و ارائه نمونه عملی وحدت حوزه و دانشگاه از طریق دانش نرم در خصوص حل مسائل و مشکلات جامعه انجام دهیم.

دکتر نجفی‌نژاد تصریح کرد: فعالیت در دانشگاه‌ها بایستی در راستای افزایش بهر‌وری و تولید و کاهش بیکاری در کشور منعطف شود زیرا نسلی که امروزه در حال آموزش در دانشگاه‌ها هستند، آینده‌سازان کشور هستند.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در پایان اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءا... این نشست، زمینه‌ساز همکاری‌های گسترد‌ه‌تر با هدف سربلندی جمهوری اسلامی ایران و همه مسلمانان در جهان باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی رییس جامعه ‌المصطفی العالمیه گرگان گفت: جامعه ‌المصطفی نهاد علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی است که زیر نظر مقام معظم رهبری در عرصه‌های اسلامی و انسانی فعالیت می‌کند.

وی اظهار کرد: امروزه جامعه المصطفی به عنوان یکی از مهمترین مراکز علمی و فرهنگی اسلامی در جهان شناخته می‌شود که در آن تنوع ملیت افراد، گسترش علوم انسانی و اسلامی با کارکرد بین‌المللی مورد توجه است.

وی افزود: حدود 100 هزار دانشجو در400 رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارششناسی ارشد و دکتری در 80 کشور جهان که مراکز جامعه المصطفی در آن مستقر هست، مشغول به تحصیل و آموزش هستند.

وی بیان کرد: نظام آموزشی جامعه المصطفی به صورت سطوح مخصوص رشته‌های حوزه و مقاطع مخصوص رشته‌های دانشگاهی و زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به افراد ارائه می‌شود.

وی با اعلام این مطلب که ورود به موضوع مذاهب مختلف جز وجه تمایز جامعه المصطفی گرگان است، گفت: جامعه‌المصطفی در 10 استان کشور مانند تهران، اصفهان، مشهد، گلستان و ... دارای شعبه است که با مجوز وزارت علوم نیز 140 رشته از جمله حقوق، مدیریت دولتی، علوم سیاسی و... در آن تدریس می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی تصریح کرد: تا به امروز بیش از 700 دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری در جامعه المصطفی گرگان مستقر هستند اما با فعالیت‌های انجام شده ظرفیت حضور دانشجویان را به 5000 نفر رساندیم در این راستا در حال برنامه‌ریزی هستیم که برنامه‌ای را با حضور نمایندگان 130 کشور جهان برگزار کنیم تا این مرکز و رشته‌های آن را معرفی کنیم.

شایان ذکر است: در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به نمایندگی دکتر نجفی‌نژاد رییس دانشگاه و به نمایندگی حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی رییس جامعه ‌المصطفی گرگان، به امضا رسید و مقرر شد طی یک ماه آینده نشست دیگری برای برنامه‌ریزی بهتر و بررسی موارد همکاری برگزار شود.

  6 آبان 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62887
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام