استاندار گلستان :
نرخ بیکاری در استان ۸ونیم درصد است

استاندار گلستان گفت: نرخ بیکاری در استان ۸ونیم درصد است و پیش بینی شده تا پایان سال جاری ۳۰هزار و ۳۰۰شغل ایجاد شود.

به گزارش گلستان فردا، هادی حق شناس امروز در یازدهمین جلسه کارگروه، اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: پیش بینی رشد اقتصادی بیش از ۷و۷دهم درصد برای سال آینده استان قابل تحقق است، زیرا گلستان ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های مختلف دارد و با عزم همگانی می‌توان به آن دست یافت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه رشد اقتصادی استان در سال گذشته و سال جاری مثبت بوده افزود: سهم دستگاه‌ها در سند رشد اقتصادی استان برای سال ۱۴۰۱ مشخص شده و امیدواریم با همراهی همه دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و بانک‌ها رقم بیش بینی شده را محقق کنیم.

استاندار با بیان اینکه نیمه نخست امسال چهاردهمین استان کشور بودیم که نرخ بیکاری در آن تک رقمی بود افزود: نرخ بیکاری در استان ۸ونیم درصد است و پیش بینی شده تا پایان سال جاری ۳۰هزار و ۳۰۰شغل ایجاد شود.

وی همچنین کشاورزی را مزیت نسبی استان در کنار دیگر ظرفیتهای موجود دانست و ادامه داد: می‌توان با استفاده از صنایع تبدیلی و ارائه محصول نهایی شاهد ارزش افزوده این مزیت در استان و افزایش درآمد مردم باشیم.

حق شناس خاطرنشان کرد: پرهیز از محدودیتهای خود ساخته زمینه ارتقا بهره وری را فراهم می‌کند که می‌تواند نقش تأثیرگذاری در تحقق رشد اقتصادی استان در سال آینده را فراهم آورد.

  21 مهر 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 65215
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام