رییس پارک ملی گلستان:
موردی از ابتلای حیات وحش این پارک به بیماری طاعون مشاهده نشده است

پارک ملی گلستان

رییس پارک ملی گلستان با بیان اینکه تا کنون هیچ موردی از ابتلای حیات وحش این پارک به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک مشاهده نشده است، تصریح کرد که اقدامات مراقبتی برای پیشگیری از شیوع این بیماری با همکاری دامپزشکی در مناطق مختلف این ذخیره گاه زیست کره درحال انجام است.

به گزارش گلستان فردا، مهدی تیموری ربا اعلام این خبر اظهار کرد: محیط‌بانان پارک ملی گلستان به‌صورت مستقل و نیز در گشت‌های مشترک با تیم‌های دامپزشکی همه روزه از زیستگاه‌های حیات وحش از جمله محدوده روستاهای حاشیه پارک که محل تردد دام‌ها است، بازدید می‌کنند.

وی افزود: دام‌های روستاییان حاشیه پارک ملی گلستان توسط تیم‌های دامپزشکی علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان واکسینه شدند که این مساله کمک بسیار موثری برای پیشگیری از ابتلای گونه‌های حیات وحش به این بیماری است.

تیموری اضافه کرد: سرکشی از محل‌های تجمع گله‌های حیات وحش مانند آبشخورها از جمله در منطقه "میرزابایلو" و محدوده مشترک با منطقه حفاظت شده "قرخود" خراسان شمالی جزو برنامه‌های محیط بانان پارک ملی گلستان است.

وی یادآور شد: در یک دهه اخیر هیچ موردی از ابتلای حیات وحش پارک ملی گلستان به بیماری ویروسی طاعون نشخوار کنندگان کوچک (پی پی آر) گزارش نشده است.

در همین پیوند چندی پیش غلامرضا محرابی، مدیرکل دامپزشکی گلستان اعلام کرده بود که دام همه روستاییان حاشیه جنگل‌های این استان به ویژه دام‌های سبک علیه بیماری ویروسی طاعون نشخوارکنندگان کوچک مایه کوبی شدند و تا کنون موردی از درگیری حیات وحش با این بیماری ویروسی نیز مشاهده نشده است.

  22 مهر 1400
بخش : گرگان / محیط زیست
کد خبر: 65223
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام