با پایان یافتن بررسی های سازمان دامپزشکی؛
علت دقیق مرگ وحوش در پارک ملی گلستان نامشخص ماند / احتمالات از بیماری دستگاه گوارش می گویند

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/2/17/9869704_138.jpg

با پایان یافتن بررسی های سازمان دامپزشکی علت دقیق مرگ وحوش در پارک ملی گلستان نامشخص ماند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ، عبدالوند رییس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی گلستان در گفتگو با خبرنگار،گفت: مراکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور، در ۲ مرحله اقدام به آزمایش ویروسی، باکتریایی و سم شناسی نمود که در هر ۲ مرحله به علت از بین رفتن لاشه‌ها نتیجه حاصل نشد.

وی ادامه داد:لاشه حیوانات تلف شده که برخی منابع آن را ۱۶۲ راس و برخی ۲۰۰ راس اعلام می‌کنند، حدود ۱۰ تا ۱۴ روز پس از مرگ این حیوانات به دست دامپزشکی رسیده بود.

عبدالوند افزود: آنچه که به عنوان نمونه به اداره تشخیص سازمان دامپزشکی ارسال شد، فاقد ارزش تشخیص بود و احتمال بیماری دستگاه گوارش بر اساس حدس و گمان و همچنین اظهارات محیط بانان و همکاران سازمان محیط زیست اعلام شده است.

وی در تشریح این موضوع افزود: پس از وقوع رویداد همکاران ما به منطقه اعزام شده و با محیط بانان از نزدیک گفتگو کردند که با توجه به اظهارات آنها، منطقه وقوع رویداد و زمان آن که با سرمای فروردین ماه همزمان شده بود، احتمال می‌دهیم به علت استفاده از علوفه یخ زده حیوانات دچار نوعی بیماری گوارشی غیر واگیر دار به نام کلوستریدیوم شده باشند.

در اوایل فرورین ماه امسال بیش از ۱۶۰ راس قوچ و میش و همچنین ۳ راس آهو در پارک ملی گلستان تلف شدند.

پارک ملی گلستان اولین پارک ملی ثبت شده ایران و همچنین یکی از ذخیره گاه‌های بزرگ ژنتیکی حیوانی و گیاهی دنیاست که در فهرست آثار یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

  17 اردیبهشت 1398
بخش : جامعه / محیط زیست
کد خبر: 61985
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام