پروژه هوشمند سازي مرزباني گلستان رونمايي شد

با حضور رئيس سازمان قضايي و دادستان نظامي گلستان از پروژه هوشمند سازي مرزباني استان رونمايي شد.

به گزاش پایگاه خبری گلستان فردا، غلام الواری در حاشیه این رونمایی در دیدار با فرماندهي، معاونین و رئيس عقيدتي سياسي مرزباني استان ضمن تبریک هفته ناجا گفت: آمادگي رزمي مرزبانی در مناطق مرزي کاملا مشهود بوده و اين نيرو جایگاه خود را در مرزها کاملا تثبیت کرده است.

وی افزود: نیروهای مرزبانی به ‌عنوان لایه اول امنیتی کشور، باید اشراف اطلاعاتی کاملی به مرز و کشورهای همسایه داشته باشند.

الواري تصريح کرد: شهرهای مرزی در همه کشورها نسبت به دیگر شهرها از امنیت کمتری برخوردارند، اما خوشبختانه مرزهای جمهوری اسلامی از آرامش خوبی برخوردار است.

اين مقام قضايي بيان داشت: اراده مستحکم نیروهای مرزبانی در دفاع از مرز و همراهی مرزنشینان با انقلاب اسلامی، مرزهای کشور را به یکی از امن ترین مرزهای جهان تبدیل کرده است.

وی با بیان اينکه در دین مبین اسلام نعمت امنیت به عنوان یک اصل مهم و ضروری بر شمرده شده است، بیان داشت: معیار رشد و توسعه یک کشور بر پایه امنیت استوار است و بدون وجود امنيت هيچ حاکميتي نمی تواند مسیر رشد و تعالی را طی نماید.

الواري تاکید کرد: تزلزل در مناطق مرزی پیامدهای امنیتی و اجتماعی بسیار زیادی را برای بومیان مرز در پی خواهد داشت.

این مقام قضایی بیان داشت: مرز نشینان باید احساس کنند حاکمیت تمام قد در کنار آنها ایستاده و برای تامین امنیت آنان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه مرزبانی استان عملکرد بسیار خوبی در مرزهای استان دارد، گفت: ارزيابي هاي به موقع و موثر از وضعیت مرزهای استان بازخورد های خوبی از سوی بومیان منطقه داشته است.

رئیس سازمان قضایی استان تاکید کرد: تجزیه و تحلیل دقیق مرزها و رصد فعالیت های همسایگان در نقاط مرزی استان تهدیدات امنیتی منطقه را به صفر رسانده است.

به گفته وي ثبات و امنیت مرزها در استان پيش از هر چیزی باعث رضايتمندي بومیان مناطق مرزی شد است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قانون به کارگیری سلاح توسط مرزبانان گفت: مرزبانان در مواجهه با خطر بايد دقت لازم را در بکارگيري از سلاح سازماني داشته باشند.

الواري تصريح کرد: قانون مراتب استفاده از سلاح را به صورت دقيق مشخص کرده که عدم رعايت آن مي تواند براي مرزبانان مشکلاتي را ايجاد کند.

اين مقام قضايي تاکيد کرد: سازمان قضايي با استفاده از کارشناسان مجرب نظامي به صورت دقيق به اين پرونده ها رسيدگي خواهد کرد.

  22 مهر 1400
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 65226
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام