مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان:
بیش از ۷۱هزار دلار محصولات صنایع‌دستی گلستان به صورت چمدانی صادر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: بیش از ۷۱هزار دلار محصولات صنایع دستی به صورت چمدانی از گلستان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردا، احمد تجری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: تولیدات چرمی، گلیم، زیورآلات سنتی، صنایع چوب، رودوزی سنتی، سفال لعاب‌دار و نساجی سنتی از عمده محصولات صادراتی صنایع‌دستی گلستان در ۶ماه نخست سال بود.

وی افزود: بیشتر این کالا‌ها با واسطه و به صورت چمدانی به ایتالیا، آلمان، ژاپن، ازبکستان، عراق، قزاقستان، ترکیه، استرالیا، بحرین و کانادا صادر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: هنرمندان گلستانی همه‌ساله بخشی از تولیدات خود را با واسطه‌ها و یا به‌صورت چمدانی به سایر کشور‌ها صادر می‌کنند که با توجه به شیوع کرونا ویروس، بازرگانی خارجی نیز تا حد زیادی تحت شعاع این معضل قرارگرفته است.

احمد تجری گفت: گلستان دارای صنایع‌دستی متنوعی است که با رفع دغدغه فروش داخلی و خارجی، می‌توان در رونق تولید و تداوم فعالیت هنرمندان موثر بود.

 

 

  25 مهر 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 65259
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام