نماینده ولی فقیه در گلستان:
مسئولان استانی و کشوری نسبت به اشتغال مردم ترکمن توجه داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: مردم گمیشان از بیکاری رنج می برند و توصیه همیشگی من به مسئولان استانی و کشوری این بود که برای ایجاد اشتغال مردم ترکمن کاری انجام دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان در بازدید یک روزه از سایت پرورش میگو گمیشان گفت: با توجه به آماده بودن زیرساختهای لازم در مجتمع پرورش میگو گمیشان از سرمایه گذاران بومی استان درخواست می کنم در این عرصه مهم تولیدی با سرمایه گذاری خود گام مهمی را برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی بردارند.

امام جمعه گرگان با تبریک میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت گفت: امروز از نزدیک شاهد فعالیت امر مهم تولیدی در استان بودم و به تلاش و فعالیت همه عزیزان در این عرصه مهم اقتصادی استان خدا قوت می گویم و از همه خدمتگزاران در این عرصه مهم تولیدی تشکر می کنم.

نماینده ولی فقیه دراستان افزود: دیدن اشتغال جوانان نجیب ترکمن را که قبلا برای گذراندن زندگی مجبور به صید در دریا و مشکلات عدیده آن بودند برای من خوشحالی مضاعفی را دراین مجتمع پرورش میگو درپی داشت.

وی افزود: با توجه به آماده بودن زیرساختهای لازم در این مجتمع پرورش میگو از سرمایه گذاران اقتصادی و بومی استان درخواست می کنم در این عرصه مهم تولیدی با سرمایه گذاری خود گام بلند و مهمی را برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی مردم بردارند که به گفته کارشناسان ضمن ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی از هر هکتار مکان دراختیار گرفته شده پرورش میگو بیش از نود میلیون تومان درآمدزایی را نیز خواهند داشت.

آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به اینکه گلستان در سال‌های اخیر با روی آوردن به توسعه آبزی پروری، به یکی از استان‌های برتر پرورش میگو در کشور تبدیل شده است گفت: در سفر ریاست محترم جمهور به استان گلستان یکی از درخواستهای من از ایشان تعیین اعتبار برای بهره برداری از مرحله ۲مجتمع میگو گمیشان است چرا که این مجتمع ها ضمن اشتغال زایی گسترده در رونق اقتصادی و امنیت پایدار منطقه بسیار موثر خواهند بود.

وی افزود: این تنها مرکز بزرگ پرورش میگو است که از یک دهه پیش با استفاده از آب دریای خزر فعال است واگر دولت ۱۵۰۰میلیارد تومان در این مجتمع برای بهره بردای مرحله دوم آن هزینه کند به گفته مسئولان شیلات استان ۶هزار شغل را برای مردم منطقه در پی خواهد داشت.

نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان همچنین با حضور در جمع کارگران مرکز عمل‌آوری و بسته‌بندی میگو گفت: مردم گمیشان از بیکاری رنج می برند و توصیه همیشگی من به مسئولان استانی و کشوری این بود که برای ایجاد اشتغال مردم خوب ترکمن کاری انجام دهند و اینکه امروز برادران و خواهران ترکمن را در این مکان مشغول به کار و درآمدزایی می بینم بسیار برایم مسرت بخش است.

 

  28 مهر 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 65322
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام