رئیس اداره توسعه میگوی شیلات گلستان :
بیماری لکه سفید میگو در گلستان ریشه کن شد

رئیس اداره توسعه میگوی شیلات گلستان گفت: با ریشه کنی، بیماری لکه سفید میگو گلستان از سال آینده پاک می شود.

به گزارش گلستان فردا، سید سعید وشدانی اظهار کرد: این بیماری از عواملی است که می توتند هر سرمایه گزاری برای پرورش حیوانات را نابود کند.

وی افزود: بیماری لکه سفید، موجودات آبزی کوچکی که در استخر های خاکی پرورش داده می شد را نابود می کند.

وشدانی گفت: خسارت به حدی شدید بود که تولید پیش بینی شده ۳۵۰۰ تن به ۴۵۰ تن در سال ۱۳۹۸ کاهش یافت و به هر مزرعه میگو حدود ۲۵۰ میلیون تومان و در مجموع به ۷۶ مزرعه حدود ۱۸ میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان خسارت وارد کرد.

وی افزود: کار پرورش آزمایشی و مطالعات کارشناسی تولید میگو از سال ۱۳۷۳ در گلستان آغاز شد و مجتمع پرورش میگوی گمیشان از سال ۱۳۹۰ تولید انبوه میگوی وانامی را که گونه پرورشی در کل جهان است آغاز کرد و در سال ۱۳۹۷ حدود ۲ هزار تن میگو تولید کرد.

سید جواد قدس علوی مدیر کل شیلات گلستان اظهار کرد: :مجتمع ۱۰ هزار هکتاری میگوی گمیشان شامل دو فاز یا قسمت است .یکی قسمت یا فاز ۴هزار هکتاری که ۹۹ درصد آن تکمیل شده و شامل چهار خط یا لاین ۱۰۰۰ هکتار با ۳۶ مزرعه ۲۰ هکتاری به وسعت مفید ۷۲۰ هکتار استخر است و دیگری فاز ۶هزار هکتاری که مطالعات آن تمام شده و در اختیار شرکت شهرک های کشاورزی استان است و در مرحله انتخاب سرمایه گذار قرار دارد و در مجموع تا ۲۸ هزار هکتار قابل توسعه است.

قدس علوی گفت: هر مزرعه شامل جاده و کانال آبرسانی از دریا و ایستگاه پمپاژ است و ۹ نفر مستقیم و ۲۷ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی دارد.

وی افزود: پرورش میگو در گلستان با ورود بچه میگو از ۱۵ اردیبهشت آغاز می‌شود و ورود بچه میگو به گلستان تا نیمه تیر ادامه دارد و محصول آن از اواخر  شهریور و اوائل مهر برداشت می شود و تا ۱۵۰روز ادامه دارد.

  31 تیر 1400
بخش : اقتصادی
کد خبر: 64576
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام