مدیرکل بیمه سلامت گلستان:
طرح نسخه الکترونیک از آذرماه اجرایی می شود/ خدمات رسانی به بیش از ۱۶ هزار بیمار کرونایی در گلستان

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با اشاره به اینکه طرح نسخه کاغذی از آذر امسال حذف خواهد شد، گفت: طرح نسخه الکترونیک از آذرماه امسال به صورت کامل عملیاتی می شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردا، مهرداد کمانگری، مدیرکل بیمه سلامت گلستان از عملیاتی شدن نظام ارجاع بیمه ای برای ۱۳۶ هزار نفر در گلستان خبر داد و گفت: این بیمه زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی در استان انجام شده که مراجعه آن ها در مراکز دولتی و دانشگاهی است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در گلستان از مرداد ماه سال جاری اجرایی شده است، افزود: در حال حاضر ۱۱۷ پزشک  برای پوشش ۱۱۰ هزار نفر مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: در اجرای نظام ارجاع  بیمه ای افراد زیر پوشش صندوق بیمه همگانی سلامت استان، ۲۱ هزار نفر به دلایل مختلف از جمله ناقص بودن اطلاعات و زندگی خارج در استان، پایش و از پوشش خارج شده اند.

کمانگری در خصوص ارائه خدمات به بیماران مبتلا به ویروس کرونا توسط این اداره کل گفت: تا مهر امسال  در گلستان ۱۶ هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی تحت پوشش قرار گرفتند و حدود ۸۵ میلیارد تومان برای این افراد هزینه شده است.

وی در خصوص هزینه پرداخت شده برای درمان هر بیمار کرونایی در گلستان، یادآور شد: در بخش هتلینگ۳۵ درصد، دارو ۳۷ درصد ، ویزیت پزشک۹ درصد ، آزمایشگاه ۶.۷ درصد و مابقی پاراکلینیک است.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با اشاره به اینکه امسال ۲۱۹ میلیارد تومان به اعتبارات استان اختصاص داده شد، گفت: امسال۶۰ ۱میلیارد تومان از این اعتبارات به بخش دولتی و دانشگاهی پرداخت شده و بقیه برای بخش خصوصی اختصاص یافته است.

کمانگری با اشاره به اینکه در حال حاضر بدهی به بخش خصوصی تا پایان شهریورماه تسویه شده است، اظهارکرد: پرداخت ها در بخش دولتی و دانشگاهی تا تیرماه امسال انجام شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود بخش دولتی از این اداره کل حدود ۴۳ میلیارد تومان طلب داشته باشد که باید اسناد مربوطه ارسال شود.

کمانگری در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته بیمه سلامت گفت: در تقویم جمهوری اسلامی ایران سوم تا ۹ آبان به عنوان هفته بیمه سلامت نام گرفته است.

وی افزود: هدفگذاری سازمان بیمه سلامت ایران اجرا و تحقق نسخه الکترونیک به حدود ۶۵ درصد جمعیت واجد شرایط هر استان بود.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: در حال حاضر گلستان بعد از استان های کرمان و کردستان جزو استان های موفق دراجرای طرح نسخه الکترونیک محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح نسخه کاغذی از آذر امسال حذف خواهد شد، خاطرنشان کرد: طرح نسخه الکترونیک از آذرماه امسال به صورت کامل عملیاتی می شود و تمامی خدمات به افراد زیر پوشش و پرداختی به طرف های قرارداد اعم از دولتی و دانشگاهی و خصوصی به روش الکترونیک انجام می شود.

  29 مهر 1400
بخش : گرگان / سلامت
کد خبر: 65339
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام