رئیس کل دادگستری گلستان:
کیفرخواست پرونده اخلال در نظام پولی صادر شد

رئیس کل دادگستری گلستان از توقیف ۶هزار میلیارد تومان اموال متهمان پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور خبر داد و گفت: کیفرخواست متهمان پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور در دادسرای گرگان صادر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردا، حیدر آسیابی،رئیس کل دادگستری گلستان گفت: کیفرخواست پرونده ۳۰هزار صفحه‌ای متهمان پرونده اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور در دادسرای گرگان صادر شد.

وی افزود: کیفرخواست ۸۰صفحه‌ای این پرونده برای ۳۰نفر به اتهام اخلال عمده در نظام پولی و بانکی کشور از طریق برداشت هزار و ۶۵۰میلیارد تومان در قالب ۲هزار و ۳۵۰حساب بانکی از منابع بانک مرکزی صادر شد.

وی افزود: سه متهم اصلی از ابتدای تشکیل پرونده تا کنون بازداشت هستند.

آسیابی ادامه داد: در خلال رسیدگی به این پرونده ۲۸۵نفر به دادسرا احضار و از آنان بازجویی و تحقیق شد و چند هیئت کارشناسی هم بررسی کشف وسعت تخلفات مالی اعضای این باند را انجام دادند.

آسیابی پیچیدگی پرونده را علت زمان بر شدن تحقیقات برای تکمیل این پرونده ۱۵۵جلدی با بیش از ۳۰هزار صفحه دانست.

مدیرکل دادگستری گلستان گفت: با تحقیقات گسترده بازپرس پرونده و با کمک سربازان گمنام امام زمان عج در اداره کل اطلاعات استان، حدود ۶هزار میلیارد تومان از املاک، اموال، شمش طلا، کد‌های بورسی، خودرو‌های سنگین و دو کارخانه مربوط به متهمان که حاصل از جرم بود، شناسایی و توقیف شد.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که رسیدگی سریع و قاطع با مفاسد اقتصادی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است گفت: این پرونده در دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران نظام اقتصادی مستقر در گلستان به صورت فوق العاده رسیدگی خواهد شد.

اعضای این باند دوسال پیش با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات گلستان، در استانهای گلستان و سمنان شناسایی و دستگیر شدند.

این پرونده چهارمین پرونده‌ای است که در دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران نظام اقتصادی مستقر در گلستان رسیدگی می‌شود.

 

  8 آبان 1400
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 65482
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام