رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی :
اعطای مجور برای مراکز غیر انتفاعی منوط به مجوز اداره کل نوسازی مدارس است

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی گفت:‌ هر گونه  اعطای مجور برای موسسات و مراکز آموزشی غیر انتفاعی منوط به نامه و مجوز اداره کل نوسازی مدارس استان است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، محمدتقی قربان نیا اظهار کرد: مولفه هایی همچون ایمنی و پایداری هر بنای آموزشی بر اساس ارزیابی های کارشناسان و ناظران اداره کل نوسازی مدارس راستی آزمایی و ارزیابی و سپس نامه ای برای آموزش پرورش ارایه تا مجوز مربوط صادر گردد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در زمان حاضر در گلستان با آن دست به گریبان هستیم کهن سالی و فرسودگی سازه های آموزشی بخش غیر دولتی است.

قربان نیا افزود: حدود نیمی از واحدهای آموزشی به طور معمول در بناهای غیر آموزشی و غیر مرتبط جانمایی می شوند به طور مثال یک منزل ویلایی اجاره یا خریداری شده و سپس پیگیری ها برای اخذ مجوز آن انجام می شود.

وی بیان کرد: عدم تخصیص تسهیلات کمک به بازسازی و نوسازی مدارس غیر دولتی در سال های اخیر به یک چالش جدی تبدیل شده است و این امر سبب شده تا مالکان و مدیران مراکز غیر دولتی رغبتی به تعمییر و مقاوم سازی نداشته باشند.

قربانیان نیا گفت :‌ کارشناسان و ناظران این اداره در شهرستان ها به صورت دوره ای از مراکز غیردولتی بازدید می کنند اما مهمترین اصل به مواردی همچون رعایت موارد نرم افزاری و نظامات اداری مربوط است هر چند اگر با موضوع حای برخورد کنندآن موضوع پیگیری می شود.

  14 آبان 1400
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 65567
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام