مدیرکل دامپزشکی گلستان:
واکسینه دام‌های گلستان در برابر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک تا کنون در گلستان مشاهده نشده است.

به گزارش گلستان فردا، غلامرضا محرابی با بیان اینکه این بیماری تا کنون در دام‌های ۸ استان کشور گزارش شده اظهار کرد: با اقدامات به موقع و مناسب دامپزشکی مانند واکسیناسیون تا کنون موردی از این بیماری در دام‌های استان نداشتیم.
غلامرضا محرابی افزود: در راستای پیشگیری از بروز این بیماری حدود یک میلیون و ۳۰۰هزار راس دام سبک در برابر بیماری طاعون نشخوار کنندگان یا همان پی پی آر واکسینه شده اند و کارشناسان دامپزشکی کار پایش را برای بررسی وضعیت دام‌ها انجام می‌دهند.
او افزود: دامداران در صورت مشاهده علائم این بیماری در دام‌های خود به دامپزشکی محل سکونت خود مراجعه کنند تا اقدامات لازم انجام شود.

محرابی اضافه کرد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بیماری قابل سرایت از دام اهلی به حیوانات وحشی بوده و در مکان‌هایی مشاهده می‌شود که دام اهلی در تماس با حیوانات وحشی است.

بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک با تب ناگهانی آغاز می‌شود و ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال بدبو و سرفه از علائم آن است.

  18 آبان 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 65636
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام