استاندار گلستان:
حمایت از اصناف زمینه توسعه اشتغال استان را فراهم می آورد

استاندار گلستان گفت: بیش از ۹۰ درصد بازرگانی استان و تولید ناخالص داخلی گلستان از طریق اصناف صورت میگیرد و حمایت از اصناف توسعه اشتغال را به همراه دارد.

به گزارش گلستان فردا، علی محمد زنگانه در  همایش استانی فجرآفرینان بازار و اصناف اظهار کرد: 95درصد بازار کشور توسط بخش خصوصی و دولتی اداره می شود که نقش اصناف و بازاریان در زمینه اقتصاد کشور کلیدی و تاثیر گذار است.

وی افزود: یک پنجم تولید ناخالص ملی و نیمی از اشتغال کشور در اختیار اصناف و بازار است و در واقع بازاریان همواره در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار داشتند.

زنگانه گفت: از سه میلیون واحد صنفی دارای پروانه کسب در کشور بیش از ۷۰ هزار واحد صنفی در گلستان فعالیت دارند و خانواده اصناف در استان به بیش از ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

استاندار اظهار کرد: برای تحقق رشد ۸ درصدی در استان یقیناً اصناف نقش مهمی داشته و خواهند داشت و باید به اشتغال این حوزه توجه ویژه‌ای شود.

وی گفت: اشتغال در حوزه اصناف و بازار با کاهش هزینه‌های دولتی همراه است و یقیناً نیروی متخصص فعال در اصناف می تواند در حوزه کسب و کارهای بزرگ نیز نقش آفرینی داشته باشد.

زنگانه بیان کرد: بازار برخاسته از بطن مردم است و خصوصاً در جریان انقلاب اسلامی نقشی تاثیرگذار داشت تا جایی که حضرت امام (ره)فرمودند اگر بازاریان نبودند انقلاب به پیروزی نمی رسید.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اصناف بازوی مقتدر نظام هستند و شاهدیم که بیش از ۱۶ هزار شهید اصناف تقدیم انقلاب اسلامی شده که سهم گلستان ۲۳۰ شهید است.

به گفته استاندار ، نظارت صنفی با استفاده از ظرفیت اصناف، کاسبان امین ، بسیج قرارگاه ۱۷ ربیع، اداره کل صنعت معدن تجارت ، جهاد کشاورزی و تعزیرات امنیت بازار را برای مردم فراهم می کند و مانع از سودجویی فرصت‌طلبان می شود.

 در این همایش با حضور استاندار گلستان از جهادگران اصناف و فعالین اقتصادی استان تقدیر شد.

  21 بهمن 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 66324
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام