رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان:
زهکشی اراضی استان در صورت تامین اعتبار تا سه سال آینده کامل می شود

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت:  در صورت تامین منابع اعتباری تا سه سال آینده به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، مختار مهاجر اظهار کرد: طرح زهکشی در این اراضی موجب افزایش تولید، هدایت آب باران به آب بندان‌های کشاورزی، هدایت آب های سطحی سیلابی به تالاب‌ها، خروج آب از زمین‌ها و بازچرخانی آن برای استفاده در آبیاری محصولات کشاورزی، افزایش ظرفیت خروجی آب رودخانه‌ها و موجب بهبود بیشتر راندمان تولید کشاورزی خواهد شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان هزینه اجرای طرح زهکشی در هر هکتار زمین کشاورزی گلستان را برای شیوه روباز بین ۴۵ تا ۵۵ میلیون ریال و برای اجرای زیر زمینی از طریق لوله گذاری حدود ۱۲۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت که از مجموع سطح پوشش طرح زهکشی انجام شده توسط جهادکشاورزی، حدود ۱۸ هزار هکتار به صورت زیرزمینی بود که نیاز نداشتن به لایروبی و خارج نشدن زمین زراعی از چرخه تولید، بخشی از جمله مزایای آن نسبت به طرح روباز است.

اگرچه زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار اراضی کم بازده و شوره زار نواحی شمالی گلستان در سال ۹۳ و مصوبه سفر رییس جمهوری وقت به این استان بود و می باید تا پایان دولت دوازدهم ۱۴۰ هزار هکتار آن انجام می‌شد که تاکنون ۹۸ هزار هکتار آن انجام و به بهره برداری رسیده است.

با این حال کارشناسان جهادکشاورزی گلستان معتقدند که ۴۶۰ هزار هکتار از اراضی این استان شمالی نیازمند زهکشی است.

  5 مهر 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 64932
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام