نماینده ولی فقیه در گلستان؛
قرآنی کتاب و قانون اساسی برای زندگی همه بشریت است

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه قرآن متن زندگی بشر است، گفت: قرآنی کتاب و قانون اساسی برای زندگی همه بشریت بوده و مورد توجه مسلمانان و مردم جهان قرار گرفته است.

به گزارش گلستان فردا، حجت‌الاسلام سید کاظم نور مفیدی بعدازظهر چهارشنبه در اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی اظهار کرد: امروز دنیا با وجود بهره‌مندی از علم و دانش به همه چیز دست یافته ولی متاسفانه آن ارتباط عمیقی که باید با خدا داشته باشند را ندارد و این موضوع عامل همه گرفتاری‌ها است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه قرائت، اولین بهره‌مندی ما از کتاب قرآن است، افزود: ما وظیفه داریم تا این کتاب آسمانی را بخوانیم تا به این وسیله با آن ارتباط برقرار کرده و از معانی پر مفهوم آن بهره مند شویم.

وی عنوان کرد: قرآنی کتاب و قانون اساسی برای زندگی همه بشریت بوده و مورد توجه مسلمانان و مردم جهان قرار گرفته است.

نورمفیدی ادامه داد: قرائت بدون توجه به معنا و مفهوم فایده‌ای ندارد زیرا انسان هر چیزی را که می‌خواند در ابتدا باید به معنا و مفهوم آن توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه از دیگر فلسفه‌های قرآن، حفظ آن است، ابراز کرد: تمامی مردم امت اسلامی باید آنقدر این کتاب را بخوانند تا بتوانند حافظ قرآن شوند، چرا که در دنیای امروز قرآن تنها کتابی است که می‌تواند بدون هیچ خدشه‌ای بین مسلمانان و خدا ارتباط برقرار کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان درباره اینکه ترتیل قرآن با قرائت آن فرق می‌کند، گفت: باید قرآن را با آرامش تلاوت کنیم و نظر ما بر این نباشد که فقط به آخر سوره برسیم، به راستی تلاوت در وهله اول شان انبیاء و رسول گرامی اسلام را می‌رساند و مهمترین وظیفه رسول خدا است.

وی افزود: در دنیای امروز مسلمانان باید بتوانند بر کل قرآن احاطه داشته و به روز باشند.

  11 اسفند 1400
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 66434
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام