نماینده ولی فقیه در گلستان:
بانوان ایرانی نه تنها در کشور بلکه در دنیا نقش آفرین هستند

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت:  بانوان ایرانی نه تنها در جلسات داخلی کشور می توانند نقش ایفا کنند بلکه می توانند در کل دنیا نقش آفرین باشند.

به گزارش گلستان فردا، آیت الله«سیدکاظم نورمفیدی» امروز در مراسم افتتاح مرکز مدیریت حوزهای علمیه خواهران استان گلستان با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)و امام خمینی (ره)گفت: این روز، روز مبارکی است و امیدواریم خداوند به برکت این ایام مبارک الطاف ویژه خود را نسبت به امت اسلامی و به خصوص نظام عطا کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: با نگاه به آیات شریفه قرآنی می بینم از جهات انسانی هیچ فرقی بین زن و مرد نیست و حتی در آیات شریفه قرآن عنایت پروردگار نسبت به بانوان بیشتر است.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: آیات زیادی در قرآن کریم داریم و در این آیات فرقی بین زن و مرد نیست.

وی با بیان اینکه قرآن هم الگوی خوب و هم الگوی نامناسب را از زنان انتخاب می کند، گفت: قرآن کریم حضرت مریم و زن فرعون را بانوانی شایسته و زن نوح و لوط را بانوانی نامناسب معرفی می کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: در اوایل پیدایش اسلام بانوان در محضر رسول خدا جایگاه ویژه ای داشتند، پیام می آوردند و جواب پیام می گرفتند.

وی با اشاره به ترویج جاهلیت در برهه ای از زمان، گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم امام خمینی با پیروزی انقلاب، آوردن دوباره آن تفکر قرآنی و اسلامی و اهل بیتی بود.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: هنوز این تفکر در غرب وجود دارد و نسبت به اسلام بدبین هستند و می گویند نگاه اسلام نسبت به زن مردسالارانه است.

وی با بیان اینکه قرآن انسان سالار و تقوا سالار است، گفت: اگر منصفانه به جامعه اسلامی نگاه کنیم می بینیم که بانوان در مجلس و خیلی جاها هستند.

نماینده ولی فقیه در گلستان تشکیل حوزه های علمیه خواهران را نیز از برکات این انقلاب بیان کرد و افزود: بعد از انقلاب حوزه های علمیه تشکیل شد، بر این اساس اهل تفکر و تحقیق و پژوهش و تفکری ایجاد شد.

به گفته وی، بانوان ایرانی نه تنها در جلسات داخلی کشور می توانند نقش ایفا کنند بلکه می توانند در کل دنیا نقش آفرین باشند.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: باید بانوانی که در حوزه های علمیه درس می خوانند و مدرس می شوند باید این جایگاه را ببینند که نه تنها در کشور و دنیا بلکه در مجامع بین المللی شرکت کنند و بدون هیچ تردید و شک از جایگاه زن در اسلام محکم دفاع کنند.

وی اظهارداشت: نگاه غربی ها به انسان یک نگاه دیگری است، آنها انسان را فقط یک موجود مادی و یک حیوان می بینند اما نگاه اسلام این نیست بلکه قرآن می گوید انسان خلیفه الله است، این خلافت هم فقط برای مردها نیست.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: اگر نگاه ما نسبت به انسان متفاوت شد بی بند و باری هایی به وجود می آید.

وی تاکید کرد: حوزه های علمیه خواهران خیلی می توانند برای آینده ای روشن نقش ایفا کنند. 

آیت الله نورمفیدی اظهارامیدواری کرد: مشکلات فعلی کشور به خصوص مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیز با تدبیری که دولتمردان ما به کار می گیرند حل شود.

به گفته وی، مشکلات اقتصادی چیزی نیست که یک شبه حل شود.

  2 بهمن 1400
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 66208
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام