معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:
۴۴ هزار کلاس درس سیستم گرمایشی استاندارد ندارند

معاون فنی و بازرسی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: هم اکنون ۴۴ هزار کلاس درس سیستم گرمایشی استاندارد ندارند و طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری سیستم گرمایشی ۱۵ هزار کلاس‌ در مدارس کشور استانداردسازی می شود.

به گزارش گلستان فردا، داریوش ورناصری در مراسم معارفه تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز گلستان به گرگان سفر کرده است، اظهار کرد: با اجرای طرح مدیریت سبز در فضاهای آموزشی شاهد ۳۵ تا ۴۵ درصد صرفه‌جویی در مصارف انواع انرژی خواهیم بود.

ورناصری در خصوص مدارس عشایر خاطرنشان کرد: برای بهبود فضاهای آموزشی عشایر از سال گذشته تصمیم گرفته شد یک‌ سری تجهیزات مناسب در اختیارشان قرار دهیم که تعدادی چادر و کانکس ارسال کردیم و تعدادی هم امسال ارسال خواهیم کرد.

وی یادآور شد: ۱۳ استان کشور دارای عشایر هستند که امکانات لحاظ شده، بین‌ آنها توزیع شده و این‌ روند ادامه خواهد داشت.

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز با اشاره به بازگشایی مدارس و وجود ویروس کرونا، گفت: با توجه به این شرایط یکی از شاخص‌های اصلی ما در رعایت معماری و طراحی تهویه به ویژه سرویس‌های بهداشتی است زیرا سرویس‌های بهداشتی مدارس ارتباط مستقیم با کرونا دارد.

۵ هزار مدرسه  سرویس بهداشتی و آبخوری مناسب ندارد

ورناصری تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که پنج هزار فضای آموزشی سرویس بهداشتی و آبخوری مناسبی ندارند که کار مناسب‌سازی را از سال گذشته آغاز کرده ایم.

به تاکید وی تهویه مناسب باید در همه مدارس رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: هفت هزار پروژه این سازمان در دست اجرا دارد که بخشی از اعتبارات ساخت این پروژه‌ها از محل منابع ملی و بخشی دیگر از محل کمک‌های خیرین تامین می‌شود که سهم خیرین و مشارکت آنها در کشور بین ۳۵ تا ۵۰ درصد است.

  24 فروردین 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 66712
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام