مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان عنوان کرد:
اختصاص ۲۱ میلیاردتومان برای نوسازی مدارس سیل‌زده گلستان

نتیجه تصویری برای ساخت کلاس درس

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان با اشاره به افتتاح ۲۰۰ کلاس درس قبل از مهرماه امسال گفت: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار از صندوق ذخیره ارزی و ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان دیگر برای نوسازی و بازسازی مدارس در مناطق سیل‌زده استان پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزشو پرورش یاسر لیوانی اظهار کرد: در اثر طوفان، رانش زمین و سیل اخیر در استان 305 مدرسه خسارت دیدند که از این تعداد 25 مدرسه دچار آسیب‌های کلی شد که امکان حضور دانش‌آموزان در آنها فراهم نیست.

وی افزود: تخلیه سیلاب و پاکسازی مدارس از گل و لای در همان تعطیلات نورزی انجام شد و پس از آن نیز کار تعمیر این مدارس در دستور کار قرار گرفت. در حال حاضر تعمیرات همه مدارس در مناطق سیل‌زده استان به غیر از 60 واحد آموشی انجام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به خسارت 86 میلیارد تومانی سیل به فضاهای آموزشی استان گفت: سازمان نوسازی مدارس کشور 15 میلیارد تومان اعتبار از صندوق ذخیره ارزی برای جبران خسارت‌های سیل در اختیار استان قرار داد و همچنین 6 میلیارد و 900 میلیون تومان دیگر نیز برای نوسازی مدارس تخریبی در سطح استان پرداخت شده است.

وی همچنین از آغاز عملیات ساخت 25 مدرسه در مناطق سیل‌زده استان در روزهای آینده خبر داد و بیان داشت: خیران برای ساخت مدرسه در مناطق سیل‌زده استقبال خوبی داشتند و برخی از آنها نیز عملیات اجرایی ساخت مدرسه را آغاز کردند. با کمک خیران بخشی از مدارس و کلاس‌های درس در استان تا ابتدای مهرماه آماده بهره‌برداری خواهد بود.

لیوانی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده 200 کلاس درس در استان تا شروع سال تحصیلی آینده ( مهرماه) آماده افتتاح خواهدشد اما پروژه‌های بزرگ و مدارس 10، 12 کلاسه و بیشتر زمان طولانی‌تری نیاز دارد.

  29 خرداد 1398
بخش : فرهنگی
کد خبر: 62329
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام