مدیر بنیاد مسکن گرگان:
۱۷ هزار واحد مسکونی گلستان بی دوام هستند

مدیر بنیاد مسکن گرگان گفت: از مجموع ۳۲ هزار واحد مسکونی روستایی در گرگان، ۱۷ هزار واحد معادل ۵۲ درصد بی دوام هستند.

به گزارش گلستان فردا، ولی الله رضایی اظهار کرد: در گرگان ۹۳ روستا داریم و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد واحدهای مسکونی روستایی ۳۲ هزار و ۵۰۷ واحد بوده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۳ واحد بادوام و ۱۷ هزار و ۷۵ واحد بی دوام است؛ یعنی ۵۲ درصد واحدهای روستایی گرگان بی دوام هستند.

مدیر بنیاد مسکن گرگان افزود: بنیاد مسکن سال ۸۴ پرداخت تسهیلات را به شکل زنجیره‌ای در روستاها آغاز کرده و تاکنون ۱۱ هزار واحد مسکونی در روستای گرگان ساخته شده است.

وی بیان کرد: از نظر بازسازی محدودیت وجود ندارد ولی استقبال مردم بسیار مهم است و بانک ها هم باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

رضایی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در بازه زمانی هشت ساله سایر ساختمان های غیرمقاوم را به مقاوم تبدیل کنیم.

مدیر بنیاد مسکن گرگان با اشاره به محدود بودن زمین در شهرستان گرگان، افزود: امسال ۱۸ هکتار از منابع طبیعی و ۲۲ هکتار از آموزش و پرورش زمین تملک شده و ۲۵۰ واحد مسکن روستایی به شکل انبوه سازی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی تسهیلات روستایی ۲۰۰ میلیون تومان با اقساط ۲۰ ساله و سود پنج درصد است.

رضایی گفت: در طرح جهش تولید مسکن در شهر هم پروژه هایی آغاز شد و و یک پروژه ۱۸۰ واحد در سعدآباد، یک پروژه ۴۸۸ واحد در بلوار آرامش و یک پروژه هم در شهر جلین داریم.

  7 اردیبهشت 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 66777
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام