دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان:
جمع‌آوری ۶۵۰ معتاد متجاهر وقوع سرقت در گلستان را ۱۲ درصد کمتر کرد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون و با اجرای طرح‌های گوناگون، بیش از ۶۵۰ معتاد متجاهر از گرگان جمع آوری شدند که در نتیجه آن آمار وقوع سرقت استان ۱۲ درصد کمتر شد.

به گزارش گلستان فردا، مهدی طالبی روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: آمارها نشان می دهد عامل اصلی ۵۵ درصد طلاق‌ها، ۳۵ درصد شرارت ها، ۶۵ درصد کودک آزاری خانوادگی و ۲۰ درصد قتل ها اعتیاد است.

وی بیان کرد: گلستان ظرفیت کافی برای نگهداری معتادان متجاهر ندارد و برای ایجاد فضای مناسب نگهداری این معتادان باید از توان خیرین و نیکوکاران استفاده کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: یک مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر (نگهداری معتادان خیابانی و بی سرپناه) با ظرفیت ۱۰۰ نفر در استان فعال است که براساس دستورالعمل‌ها و آیین نامه اجرایی، از طریق ضابط دادگستری نسبت به پذیرش و نگهداری معتادان متجاهر در آن اقدام می شود.

طالبی افزود: با توجه به ظرفیت ۱۰۰ نفره تنها مرکز نگهداری معتادان خیابانی و بی سرپناه، ضرورت راه اندازی حداقل یک مرکز هزار نفره در استان احساس می‌شود.

وی بیان کرد: ساماندهی معتادان متجاهر که گام مهم و تاثیرگذار کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود به کمک و مشارکت مردم و نیکوکاران نیاز دارد و به یقین با راه اندازی مراکز نگهداری جدید، آسیب های اجتماعی کاهش محسوسی در جامعه خواهد داشت.

  7 خرداد 1401
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 66985
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام