رئیس دادگستری گلستان:
توانمندسازی معتادان در دستور کار دستگاه ها قرار گیرد

رئیس دادگستری گلستان اظهار کرد: باید بخش عمده ای از هزینه های مبارزه با مواد مخدر را بر توانمند سازی معتادان و آموزش مهارت های اجتماعی با هدف پیشگیری از گرایش به مواد مخدر متمرکز شود.

به گزارش گلستان فردا، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی در بازدید از کمپ معتادین ماده ۱۶ گرگان بر لزوم بازنگری در سیاست‌های کلان کشور در زمینه برنامه‌های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تاکید و اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از کارآفرینان استان اعلام برای ایجاد اشتغال مددجویانی که ترک کرده، در واحدهای تولیدی خود اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: در این زمینه همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مواد مخدر استان باید پای کار باشند و به وظایف قانونی خود عمل کنند.

آسیابی با اشاره به نیاز استان به افزایش ظرفیت مرکز نگهداری معتادین متجاهر گفت: در حال حاضر فقط یک مرکز نگهداری معتادان متجاهر با ظرفیت نگهداری ۱۰۰ نفر در استان وجود دارد که باید به دنبال افزایش حداقل سه برابری این ظرفیت باشیم.

وی از پیگیری دستگاه‌های قضایی برای اختصاص بخشی از هزینه‌های فرهنگی دستگاه‌های اجرای که طبق قانون باید در حوزه مواد مخدر هزینه شود، خبر داد و تصریح کرد: در دادستانی مرکز استان این آمادگی وجود دارد که برای دستگاه‌هایی که در حوزه پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان وظیفه قانونی دارند، اما کوتاهی می‌کنند از حیث ترک فعل ورود کند.

رئیس دادگستری گلستان با بیان اینکه باید برای کنترل و پیشگیری از بیماری اعتیاد نیازمند ورود جامعه فرهنگی و هنری استان هستیم، ابراز کرد: بسیاری از مشکلات و علت بازگشت به اعتیاد، عدم برخورد مناسب جامعه، بخصوص خانواده‌های این افراد پس از دوره درمان است که باید با ورود جدی سازمان‌ها و نهادهای متولی همراه باشد.

  12 بهمن 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 66270
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام