مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در گلستان:
تخصیص ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای تقویت جهش تولید در دیمزارهای گلستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از طریق این ستاد برای تقویت مکانیزاسیون کشاورزی در اجرای طرح جهش تولید دیمزارهای استان اختصاص یافت و پرداخت آن به متقاضیان واجد شرایط آغاز شد.

به گزارش گلستان فردا، محمدمهدی سلمان‌زاده اظهار کرد: اولویت پرداخت این تسهیلات به افراد واجد شرایط، خرید تراکتور، پهپاد کشاورزی و تجهیزات سامانه آبیاری نوین است.

وی گفت: سال قبل و در اجرای دومین مرحله اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای گلستان، ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط ستاد اجرایی برای تهیه ادوات دنباله‌بند کشاورزی اختصاص یافت که از سوی متقاضیان واجد شرایط دریافت شد.

به گفته وی به طور میانگین برای هر پرونده تهیه ادوات کشاورزی، یک میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است.

سلمان زاده خاطرنشان کرد: این ستاد برای سال زراعی جاری در ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی استان طرح جهش تولید دیمزارها را برنامه ریزی کرده است.

وی در خصوص حمایت از بهره برداران گلستان افزود: در این طرح بهره‌برداران طرف قرارداد از مساعدت در بیمه محصولات کشاورزی، تامین ادوات کشاورزی، تامین کودهای ریزمغذی و غنی سازی بذر و توانمندسازی کارشناسان و بهره‌برداران با اجرای برنامه های ترویجی و آموزشی برخوردار خواهند شد.

به گفته وی در این طرح حمایتی، نهاده های زراعی از جمله کود، سم و بذر تهیه شده و در اختیار بهره برداران طرف قرارداد قرار خوهد گرفت.

طرح جهش تولید در دیمزارهای گلستان از سال زراعی ۹۹ با زیر کشت بردن ۲۰ هزار هکتار کلزا در ۹ شهرستان محروم، مرزی و شمالی استان آغاز شد که امسال سطح زیر کشت این طرح به ۷۰ هزار هکتار با تنوع کشت محصولات از جمله کلزا، گندم، جو و علوفه دامی افزایش یافته است .

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای کم بازده کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای پنج ساله برنامه‌ریزی شده است.

  23 خرداد 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 67081
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام