مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گلستان:
اجرای طرح جهش در ۷۰هزار هکتار از دیمزار‌های گلستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گلستان گفت: طرح جهش تولید دیمزار‌ها امسال در ۷۰هزار هکتار دیمزار‌های استان گلستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردا، محمدمهدی سلمان زاده، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گلستان گفت: این طرح پارسال در شش استان از جمله در اراضی کلزای استان گلستان با موفقیت اجرا شد و امسال در پانزده استان از جمله اراضی دیم گندم، جو و کلزا و علوفه استان گلستان را شامل می شود.

وی افزود: تفاهم نامه اجرای این طرح بین ستاد اجرایی فرمان امام استان و جهاد کشاورزی گلستان مهر امسال امضا شدو افزایش بهره وری و تولید در اراضی دیمزارهای استان و افزایش درآمد کشاورزان از اهداف این طرح است.

سلمان زاده ادامه داد: پشتیبانی فنی و مالی از جذب نیرو و پرداخت حق الزحمه کارشناسان، تامین بذر، سموم و کودهای رایگان، آموزش و ترویج دانش و تجارب کشاورزی به بهره برداران و کمک به بیمه اراضی کشاورزی از وظایف ستاد اجرایی فرمان امام در این طرح است.

وی گفت: پرداخت بخشی از یارانه تسهیلات بانکی خرید تراکتور و خرید ماشین آلات کشاورزی برای افزایش بهره وری اراضی کشاورزی از وظایف تعیین شده این ستاد است.

وی افزود: همکاری با جهاد کشاورزی برای آموزش فنی به کشاورزان در میدان و انتقال تجارب کشاورزان موفق به سایر بهره برداران از برنامه های این ستاد است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: تفاهم نامه این طرح آذر پارسال بین ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت کشاورزی بسته شد و در این طرح بخش فنی آموزشی کارشناسان، برگزاری دوره های آموزشی، معرفی کشاورزان برای عقد قرارداد، اجرای کنترل و نظارت با تیم های مشترک بر عهده جهاد کشاورزی استان است.

محمدرضا عباسی افزود: پارسال در سال اول طرح ما این طرح را در ۲۰هزار هکتار از اراضی دیم گلستان اجرا کردیم و در هر هکتار گندمزار دیم در مقایسه با اراضی خارج از طرح با وجود شرایط خشکسالی ۲۵۰تا۳۰۰ کیلوگرم افزایش عملکرد داشتیم و امسال قرار است در ۷۰هزار هکتار اجرا کنیم و ۲۰هزار تُن افزایش محصول داشته باشیم.

 

  16 آبان 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 65604
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام