مردم گلستان برای تحمل گرمای بیش از ۴۵ درجه آماده باشند

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: با جنوبی شدن جریانات جوی در روزهای پایانی هفته جاری دما هوا در مناطق شمالی و شرقی گلستان به بالای ۴۵ درجه می‌رسد.

به گزارش گلستان فردا، نوربخش داداشی اظهار داشت: از امروز تا سه شنبه گلستان شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و کاهش نسبی دما در بیشتر مناطق است اما از ظهر سه شنبه با توسعه فعالیت سامانه کم فشار حرارتی و حاکمیت سامانه کم فشار (الگوی تابستانه) افزایش دما در استان مورد انتظار است.

وی ادامه داد: از روز چهارشنبه دمای هوا در شهرهای اینچه برون ، گنبد ، آق قلا و دیگر شهرهای شمالی و شرقی از مرز ۴۵ درجه عبور می کند.

داداشی همچنین نسبت به افزایش احتمال آتش سوزی در جنگل و ضرورت اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای مقابله با حریق احتمالی هشدار داد.

۱۵۶ ایستگاه و سامانه هواشناسی از انواع مختلف شامل "سینوپتیک، اقلیم شناسی، باران‌سنجی، جاده‌ای، جو بالا، باران سنجی خودکار و پایش گرد و غبار" در استان گلستان فعال است.

گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

  29 خرداد 1401
بخش : گرگان / آب و هوا
کد خبر: 67123
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام