هواشناسی نسبت به وقوع سیل مجدد در گلستان هشدار داد

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به استان وقوع سیلاب در این خطه شمالی کشور از هفته آینده محتمل است.
 نو ربخش داداشی اظهار کرد:مطابق پیش بینی ها بارش های جدید که از هفته آینده آغاز می شود در ارتفاعات گلستان حداکثر 100 میلی متر و در مناطق پایین دست و دشت به 50 میلی متر خواهد رسید.
وی افزود: : اوج فعالیت این سامانه و بارش باران شدید از عصر یکشنبه تا دوشنبه شب آینده است و پس از آن این سامانه بامداد سه شنبه 27 فروردین از استان خارج خواهد شد.
وداداشی گفت: وزش شدید باد و رعد و برق از دیگر پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی در استان گلستان است.
مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: یکی از ویژگی های فعالیت این سامانه، گستره بارندگی آن در همه نقاط استان به صورت مستمر و مداوم است که تاثیر آن را بیشتر می کند.
وی به رشد تدریجی دمای استان در هفته جاری اشاره کرد و ادامه داد: گلستان در روز جمعه 23 فروردین گرمای 30 درجه را نیز تجربه خواهد کرد که این افزایش دما موجب ذوب شدن برف ارتفاعات و تشدید روان آبها خواهد شد.
وی بیان کرد: بارش شدید باران ناشی از فعالیت سامانه سرد در هفته آینده و همچنین به راه افتادن روان آب ناشی از ذوب شدن برف ارتفاعات، احتمال به راه افتادن سیل مجدد در استان را افزایش خواهد داد
مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: با توجه به ظرفیت انباشته رودخانه ها و سدهای استان و اشباع زمین از جذب آب، بارش باران و حرکت روان آب جدید می تواند موجب بروز مشکل شود که تاکید داریم مسوولان آب منطقه ای از هم اکنون نسبت به کنترل آب سدها و دیگر تمهیدات، اقدامات لازم را انجام دهند.

  20 فروردین 1398
بخش : جامعه / آب و هوا
کد خبر: 61662
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام