معاون پیشگیری قاچاق کالا و ارز کشور :
قبل از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها بخشی از کالاهای اساسی قاچاق می شد

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: تا پیش از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، حجم زیادی از کالا‌های اساسی کشورمان به سبب پایین بودن قیمت آن با محصول مشابه در کشور‌های همسایه، قاچاق و خارج و در واقع، یارانه‌ای که برای مردم ما بود، به سود سودجویان تمام می‌شد.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، عبدالله هندیانی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی  و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان، اظهار کرد: مردمی سازی یارانه ها، اتفاق خوبی بود و آنچه در کوتاه مدت مشهود است، کاهش چشمگیر خروجی کالا‌های اساسی از کشور است و در درازمدت حتماً در سرمایه گذاری، تجارت، تولید و اشتغال موثر خواهد بود.

وی افزود: با هماهنگی وزارت صمت، در ۵حوزه کالایی که عمده قاچاق محسوب می‌شود، شامل لوازم یدکی، دخانیات، آرایشی و بهداشتی، پوشاک و لوازم خانگی، طرح شناسه دار کردن در حال اجرا است.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، راه اندازی سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، انبارها، جامع تجارت و گارانتی را اقدامی در جهت تسهیل تجارت قانونی اعلام کرد.

هندیانی با بیان اینکه رویکرد ستاد مرکزی، اقدامات پیشگیرانه و زیرساختی و مبارزه با قاچاق سازمان یافته است، اضافه کرد: برای کنترل ورودی ها، ساماندهی جامع ملوانی و کول بَری و معیشت مرزنشینان در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با شماره تلفن۱۲۴ با ستاد مرکزی در ارتباط باشند.

  9 تیر 1401
بخش : اخبار شهرستان ها / گرگان
کد خبر: 67188
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام