مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان:
واریز ۷۶۶۲میلیارد تومان پول گندم خریداری شده از کشاورزان گلستانی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: با پرداختی امروز، تا کنون هفت هزار و ششصد و شصت و دو میلیارد تومان پول گندم خریداری شده از کشاورزان استان واریز شده است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، محمدرضا افشار با اعلام این خبر اظهار کرد: امروز ۷۵۸میلیارد تومانِ دیگر از پول گندمکاران واریز شد.

وی ادامه داد: تا کنون، اسناد خریدی که تا ۱۱تیر به بانک عامل ارسال شده بود، تسویه شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان تاکید کرد: پرداخت بقیه پول کشاورزان در حال پیگیری است.

افشار با بیان اینکه پارسال مجموع خرید، حدود ۵۰۰هزار تُن بود، اضافه کرد: امسال تا کنون گندمکاران گلستانی بیش از ۶۹۲ هزار تُن محصول تولیدی خود را به مراکز دولتی تحویل داده اند.

وی خاطرنشان کرد: امسال خرید محصول گندمکاران گلستانی از ۲۷اردیبهشت در ۹۰مرکز با ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰هزار تُن آغاز شده است و گندم به قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۱۱هزار و ۵۰۰تومان خریداری می‌شود.

محمدرضا عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان نیز گفت: هنوز حدود ۱۰درصد از گندم‌های استان برداشت نشده است.

عباسی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال از سطح ۳۷۵هزار هکتار گندمزار‌های گلستان نزدیک به ۹۰۰هزار تن محصول تولید شود که ۱۵درصد بیشتر از پارسال است.

وی، بارش‌ها و نهاده‌های مناسب و به موقع، عمل به مشاوره کارشناسان و کشت قراردادی را از جمله علل افزایش تولید امسال می‌دانند.

گلستان، پس از خوزستان و فارس، رتبه سوم تولید و رتبه نخست کیفیت این محصول راهبردی را در کشور دارا است.

  21 تیر 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 67262
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام