معاون میراث فرهنگی و گردشگری گلستان:
20 مزرعه گردشگری در استان مجوز فعالیت دارند

معاون  گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و  گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: در حال حاضر تعداد 20 مزرعه گردشگری مجوز فعالیت دارند که گلستان یکی از استان های پیشرو در این زمینه است. 

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، یاسر قندهاری عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد این مزارع در استان یکی از راه های جذب گردشگر است که پس از افتتاح و بهره برداری استقبال بسیار خوبی از آنها شده است.

وی افزود: این مزارع گردشگری در زمینه پرورش دام ، گیاهان دارویی ، صیفی جات، پرورش تمشک فعالیت دارند که نخستین مزرعه گردشگری پروش گیاهان دارویی در گلستان مشغول به فعالیت است.

قندهاری گفت: 150 اقامتگاه بوم گردی فعال نیز در حوزه گردشگری استان فعالیت دارند که خوشبختانه استقبال خوبی از آنها شده است و در زمان تعصیلات عید و تابستان ظرفیت همه آنها پر می شود.

وی ادامه داد: اگر چه سیل سال 98 و دو سال پیاپی محدودیت های کرونایی ضربات زیادی را بر پیکره گردشگری استان وارد کرد اما حالا با کاهش محدودیت ها و تزریق واکسن ها شاهد رونق دوباره  واحد های گردشگری در استان هستیم.

قندهاری بیان کرد: سال گذشته یک تیم مذاکره ای از عراق برای تورهای گردشگری وارد استان شد که  امسال نتایج ان با آمدن تورهای مسافرتی از عراق به گلستان کاملا مشاهده می شود و حتی پرواز گرگان - نجف نیز در راستای همین تفاهم نامه برقرار شده است .

وی گفت: در حال حاضر نیز معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت گردشگری در گلستان به سر می برد و از تمامی حوزه های این اداره کل حتی در دیگر شهرستان ها بازدید و مسائل و مشکلات را برای بررسی بیشتر رصد می کنند.

  22 تیر 1401
بخش : گرگان / فرهنگی
کد خبر: 67269
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام