مدیرکل آموزش و پرورش گلستان :
۸۶ درصد دانش‌آموزان دارای افت تحصیلی گلستان در طرح تثبیت یادگیری شرکت کردند

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت:  تاکنون ۸۶ درصد دانش‌آموزان دارای افت تحصیلی گلستان در طرح ملی تعمیق و تثبیت یادگیری شرکت کردند که مجموع اعتبار این طرح ۳۲۰ میلیارد ریال است که ۱۸۰ میلیارد ریال برای تعمیق و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و بقیه برای برای دانش‌آموزان متوسطه جذب شد.

به گزارش گلستان فردا، سیدرضا نظری  در نشست خبری اظهار کرد: افت تحصیلی درصد دانش‌آموزانی که با شیوع کرونا و آموزش‌های غیرمستمر غیرحضوری دچار افت تحصیلی شده بودند با شرکت در طرح ملی تعمیق و تثبیت یادگیری جبران می‌شود. 

وی افزود: تاکنون ۸۶ درصد دانش‌آموزان دارای افت تحصیلی گلستان در این دوره‌ها شرکت کردند و مجموع اعتبار این طرح ۳۲۰ میلیارد ریال است که ۱۸۰ میلیارد ریال برای تعمیق و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و بقیه برای برای دانش‌آموزان متوسطه جذب شد.

نظری بیان کرد: آموزش غیرحضوری در ۲ سال اول شیوع کرونا باعث عقب‌ماندگی و افت تحصیلی دانش‌آموزان شد که برای جبران آن، طرح رایگان تعمیق و تثبیت در استان در حال اجراست و تا شهریور ادامه خواهد داشت.

وی با تقدیر از حمایت دولت برای تخصیص اعتبار به آموزش و پرورش گلستان گفت: در دولت سیزدهم تاکنون هزار میلیارد ریال اعتبار ابلاغی، ۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار سفر استانی رییس جمهور و ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار خرید تجهیزات آموزشی و گرمایش مدارس اختصاص یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان به طرح های در دست اجرای این نهاد اشاره کرد و افزود: اجرای طرح دیپلماسی مهارتی، افتتاح سومین مرکز رشد و کارآفرینی کشور در گرگان، طلایه داران آموزش ابتدایی، طرح نماد، جبران و تثبیت یادگیری در مقاطع ابتدایی و متوسطه، تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز، تشکیل قرارگاه های علمی و فرهنگی، بومی‌سازی سند تحول بنیادین از جمله طرح های در دست اقدام آموزش و پرورش گلستان است.

وی با اشاره به فعالیت هزار و ۵۰۰ معلم ابتدایی در گلستان گفت: در مهر ماه امسال ۴۰۲ هزار دانش آموز گلستانی به تحصیل خواهند پرداخت که ۴۲ هزار نفر آنان کلاس اولی هستند.

نظری خاطرنشان کرد: با هدف برقراری ارتباط تنگاتنگ معلمان با دانش‌آموزان، معلمان کلاس اول ابتدایی گلستان مشخص شدند و دوره توانمندسازی را با رویکرد قرآنی، شادابی و نشاط گذراندند.

وی بیان کرد: گلستان به عنوان پایلوت و نمونه آموزشی اجرای طرح دیپلماسی مهارتی در کشور انتخاب شد تا دانش‌آموزان از فرصت همجواری با کشورهای حاشیه دریای خزر در راستای تقویت مهارت، اقتصادی، تولید و اشتغالزایی استفاده کرده و حس مسوولیت پذیری و اعتماد به نفس خود را تقویت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: از زمان مستقل شدن استان تا قبل از دولت سیزدهم ۷۰ پروژه درون مدرسه‌ای در استان اجرا شد اما از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون اجرای ۴۴ پروژه از جمله ساخت زمین چمن و سالن ورزشی برای گلستان در نظر گرفته شد که در هفته دولت امسال ۱۲ پروژه افتتاح می‌شود.

نظری افزود: برای سال آینده هم اجرای ۶۰ پروژه دیگر در نظر گرفته شده که با تکمیل آن، مدارس گلستان مشکل کمبود فضای ورزشی نخواهند داشت.

وی اظهار داشت: در طرح شهید خرازی هم تمامی اماکن ورزشی درون مدرسه‌ای در اختیار خانواده ها قرار گرفت و بر اساس آن دانش‌آموزان دختر به همراه مادر و خواهران در روز پنجشنبه و پسران همراه پدر و برادران در جمعه هر هفته می توانند به صورت رایگان از فضاهای ورزشی آموزش و پرورش استفاده کنند.

وی همچنین از افتتاح سومین مرکز رشد و کارآفرینی کشور در گرگان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: "طرح نماد"، محوری‌ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش در حوزه امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی به شمار می‌رود که هدف آن توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های زندگی دانش آموزان است.

نظری افزود: طرح نماد که در ابتدا قرار بود در پنج شهر گلستان انجام شود پس از رایزنی با وزارت آموزش و پرورش در همه شهرهای استان اجرا خواهد شد.

وی بر ضرورت آموزش بیشتر مفاهیم قرآنی به دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: ۱۴ هزار دانش آموز گلستانی تحت پوشش قرارگاه قرآنی برای آموزش روانخوانی، تفسیر، تعلیم و سبک زندگی قرآنی هستند.

نظری با اشاره به پروژه‌های تحویلی نیمه اول سال ۱۴۰۱ آموزش و پرورش گلستان اظهار داشت: ۱۶ پروژه، ۱۰۷ کلاس درس با اعتبار هزار و ۶۰ میلیارد ریال، پروژه های اصلاح سیستم گرمایشی مدارس و ۴۰۲ کلاس با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار تا شهریور سال جاری تکمیل خواهند شد.

  10 مرداد 1401
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 67395
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام