مدیر کل آموز ش و پرورش گلستان:
افتتاح 44 طرح ورزشی با 20 میلیارد اعتبار در سالجاری/ کمتر از 2درصد دانش آموزان گلستانی بازمانده از تحصیل هستند

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: امسال 44 طرح ورزشی ویژه مدارس با اعتباری نزدیک به 20 میلیارد تومان در سطح استان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، سید رضا نظری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ، اظهار کرد: امید داریم این 44 طرح را در روز 22 بهمن امسال افتتاح کنیم و تا این لحظه مراحل ساخت نزدیک به 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: تا کنون برای ساخت این 44 طرح ورزشی 12 میلیارد تومان هزینه شده است که تا اتمام کار نزدیک به 20 میلیارد تومان خواهد رسید.

نظری با بیان اینکه توجه به امر سلامت دانش آموزان در دستور کار این نهاد آموزشی قرار دارد، گفت: بی شک عقل سالم در بدن سالم است و چنانچه نیازمند دانش آموزانی پر نشاط و سلامت هستیم باید به امر ورزش و ایجاد زیرساخت ها برای پرورش استعدادها و سلامت جسم دانش آموزان توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس که امسال توسط ستاد کرونا صورت گرفت یکی از نیازهای ضروری برای دانشن آموزان بود چرا که آمارها نشان می دهد در زمان تدریس آنلاین دانش آموزان دچار افت تحصیلی زیادی شده بودند و همین مساله تاثیر بسزایی در روند تخصیلی آنان دارد.

مدیر کل آموز ش و پروش  گلستان بیان کرد: تمامی پروتکل های بهداشتی در مدارس رعایت می شود و تا این لحظه مبلغ 6 میلیارد تومان ماسک و مواد ضد عفئنی کننده برای مدارس و سلامت دانش آموزان خریداری شده است.

وی افزود: 99/2 دهم درصد فرهنگیان شاغل در حوزه های آموزشی واکسن دوز اول 98/39 صدم فرهنگیان دوز دوم و 60 درصد دوز سوم را تزریق کرده اند.
نظری گفت: دانش آموزان متوسطه اول و دوم صد درصد دوز اول واکسن  و 83/3 دهم درصد دوز دوم را تزریق کرده اند.

نظری در ادامه اظهار کرد: 380 هزار دانش آموز در سطح استان در مدارس تحصیل می کنند و تعداد 24 هزار فرهنگی در مدارس مشغول به تدریس هستند و همین تعداد بازنشسته فرهنگی در استان داریم.

وی تصریح کرد: کمتر از 2 درصد دانش آمووزان گلستانی بازمانده از تحصیل هستند  و این مساله به دغدغه جدی برای مسئولان حوزه آموزشی تبدیل شده که امید داریم با راهکارهای جدید این 2 درصد را هم به صفر برسانیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: مهرماه 1401 تعداد 817 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، 850 نفر از طریق ماده 28 وارد این نهاد آموزشی خواهند شد و تعداد 571 نفر هم در بحث کمک آموزشی ورود خواهند کرد.

وی افزود: 25/71صدم درصد از معلمان در متوسطه اول، 27 درصد متوسطه دوم، 24 درصد فنی و حرفه ای و 19 درصد در کار و دانش مشغول به تدریس هستند .

نظری با بیان اینکه تا کنون یکهزار و 442 مدرسه در استان ساخته و یا بهسازی شده است، اظهار کرد: کمبود سرانه آموزشی در استان 136 هزار متر مربع است و 18 درصد مدارس استان تخریبی هستند که نیاز به بازسازی دارند.

 

 

  11 اردیبهشت 1401
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 66820
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام