رییس اداره امور مراتع و بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:
۱۰۰ آبشخور بین مراتع‌داران توزیع شد

168966101

رییس اداره امور مراتع و بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: ۱۰۰ آبشخور فلزی از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به این استان تهیه و بین مرتعداران واجد شرایط در منطقه توزیع شد.

به گزارش گلستان فردا، تاج‌قلی فرهنگ‌دوست اظهار کرد: ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت در قالب سفر دولت سیزدهم به استان برای حفظ مراتع و بیابان‌زدایی در این خطه مصوب شده که مراحل اداری بستن قرارداد تخصیص و جذب آن توسط اداره کل در دست پیگیری است.

وی افزود: این اعتبار تخصیصی با طی مراحل اداری آن ظرف یک ماه آینده جذب و بلافاصله اجرای طرح‌های مرتعداری در شهرستان گنبدکاووس عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: برای جذب این اعتبار، بوته‌کاری در سطح ۲۷۰ هکتار، مدیریت هرز آب (هلالی آبگیر) همراه با بوته‌کاری و بذرپاشی در سطح ۳۰۰ هکتار، تهیه ۲۵ دستگاه آب گرمکن خورشیدی و ۱۳۳ دستگاه پنل خورشیدی و واگذاری این دستگاه‌ها به مرتعداران واجد شرایط در شهرستان گنبدکاووس برنامه‌ریزی شده است.

فرهنگ‌دوست افزود: برای خرید این تعداد آبشخور با هدف توزیع مناسب آب شرب دام و مدیری صحیح مراتع منطقه، ۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گفته وی در گلستان ۸۶۲ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵ هزار و ۳۰۰ خانوار اعم از بومی و کوچنده اکراد خراسان شمالی (زمستان گذران) در قالب ۴۵ شرکت تعاونی مرتعداری از پوشش آن برای پرورش دام استفاده می کنند.

وی ادامه داد: ظرفیت مجاز پرورش واحد دامی در مراتع استان ۶۵۰ هزار واحد دامی است.

فرهنگ‌دوست خاطرنشان کرد: توزیع آبشخورها میان مرتعداران واجدشرایط از محل ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص‌یافته سفر رییس جمهور به استان گلستان به بخش مرتع است.

 

 

  23 مهر 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 67803
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام