مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبرداد؛
حضور نماینده راه و شهرسازی در کمیسیون ماده ۱۰۰ الزامی است

n00142327-b

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از عدم حضور نماینده راه و شهرسازی در کمیسیون ماده ۱۰۰ خبر داد و گفت: این کمیسیون ترکیبی از نماینده وزارت کشور، نماینده قضایی و نماینده شورای شهر بوده که با توجه به بررسی طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها در این کمیسیون حضور نماینده راه و شهرسازی در این جلسات الزامی است.

به گزارش گلستان فردا، مهدی ملک اظهار کرد: ترافیک گرگان دلایل مختلفی دارد از جمله عدم وجود پارکینگ در سطح شهر، کثرت مدارس غیرانتفاعی در یک منطقه خاص، تراکم ساختمانی، ساعات تردد و افزایش خودروهای حمل و نقل عمومی که برای حل آن نیازمند همراهی همه دستگاه‌های دخیل هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان افزود: بررسی‌های انجام شده توسط اداره ترافیک شهری و معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی گلستان، تجمع حدود ۱۰۰ مدرسه در محدوده خیابان ولیعصر یکی از علل اصلی ترافیک شهری گرگان است.

وی تصریح کرد: برای رفع این معضل ضروری است که در زمان صدور مجوز برای این مدارس استعلامات لازم از نهادهای مربوطه اخذ شود.

ملک ادامه داد: جاگذاری مدارس غیرانتفاعی در نقاط کم ترافیک شهر و دربناهایی با ایمنی بیشتر جزو برنامه‌های میان مدت ما خواهد بود که این موضوع نقش اثرگذاری بر کاهش ترافیک شهری گرگان می‌گذارد.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در طرح جامع و تفصیلی شهر گرگان به ازای هر ۱۸۰ متر مربع واحد مسکونی یک واحد تامین پارکینگ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این مجتمع‌های تجاری که به صورت گسترده تامین پارکینگ نشده مربوط به سنوات قبل بوده و اکنون هیچ مجتمع تجاری بدون پارکینگی در سطح شهر گرگان وجود ندارد.

 

 

  24 آذر 1401
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 68310
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام