هشدار هواشناسی نسبت به پاره‌شدن تورهای صیادی و افزایش سرعت باد در گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان با اعلام ورود یک سامانه طوفانی نسبت به افزایش سرعت وزش باد، پاره‌شدن تورهای صیادی، خسارت به ابنیه ساحلی و تاسیسات دریایی، صدمه به قایق های کوچک تفریحی و صدمه به صید ماهیان در قفس در مناطق دریایی و ساحلی این استان هشدار داد.

به گزارش گلستان فردا، امان‌محمد کمالی اظهار کرد: براساس بررسی و تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، دریای خزر از بعدازظهر امروز طوفانی خواهد شد.

وی پیش‌بینی کرد: در مدت فعالیت این سامانه، سرعت وزش باد به بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به ۲.۵ متر برسد.

وی گفت داشت: تا بعدازظهر فردا یکشنبه دریای خزر در گلستان برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

مدیرکل هواشناسی گلستان با اعلام ورود سامانه کم فشار و نفوذ امواج سامانه پرفشار از امشب گفت: وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا از مخاطرات این سامانه است که در زمان فعالیت امکان واردشدن آسیب به گلخانه‌ها، ابنیه و سازه‌هایی با استحکام پایین وجود دارد.

کمالی با اشاره به خروج این سامانه در روز یکشنبه توصیه کرد شهروندان گلستانی ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه ها، احتیاط در تردد محورهای کوهستانی و جنگلی، اتراق نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل، احتیاط در صعود کوهنوردان به ارتفاعات و نواحی کوهستانی و انجام تمهیدات پیشگرانه لازم را جدی بگیرند.

  19 فروردین 1402
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 69013
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام