مدیرکل هواشناسی گلستان:
تندباد ۷۰ کیلومتری در دریای خزر/ ماهی‌گیران گلستانی در خانه بمانند

مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به آغاز فعالیت سامانه ناپایدار جوی از شامگاه امشب دوشنبه در استان گفت که در این مدت ارتفاع امواج در دریای خزر به ۲/۵ متر و سرعت وزش تندباد دریایی به ۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و این شرایط برای ماهی‌گیری ناایمن است.

به گزارش گلستان فردا، نوربخش داداشی اظهار کرد: همچنین در مدت زمان فعالیت این سامانه، تردد قایق‌های صیادی و گردشگری خطرناک است و فعالان مزارع پرورش ماهی در قفس و شاغلان تاسیسات دریایی برای مواجهه با امواج دریا باید نسبت به استحکام سازه های شناور خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا حدود ۲۰ مزرعه پرورش ماهی در قفس در نقاط فراساحلی گلستان فعال است و حدود ۲ هزار فروند قایق نیز در دریای خزر و خلیج گرگان به ماهی‌گیری و فعالیت های مرتبط با گردشگری می‌پردازند.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: کاهش ۶ تا ۸ درجه ای دما، پدیده مه و وزش باد شدید از پیامدهای دیگر فعالیت این سامانه ناپایدار در استان است که فعالیت آن تا روز پنجشنبه در استان ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت بارش برف در مناطق کوهستانی و آبگرفتگی برخی معابر و اختلال در ترددهای جاده ای دور از انتظار نیست.

  3 آبان 1400
بخش : گرگان / آب و هوا
کد خبر: 65402
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام