رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان:
75درصد دانشجویان فنی و حرفه ای بومی هستند/ جزو 12 داتشگاه برتر کشور هستیم

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان گفت: 75درصد دانشجویانی که در دانشکده های فنی و حرفه ای استان تحصیل می کنند، بومی هستند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، منصور غفاری بعداظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: هدف دانشگاه فنی و حرفه ای مهارت آموزی به دانشجویان در کنار تحصیل علم است.
وی افزود: در حال حاضر وزارت علوم نیز در دانشگاه های نسل چهارم علاوه بر آموزش های نظری به دنبال ایجاد مهارت اموزی در رشته های مختلف در دانشگاه ها است، چرا که مهارت اموزی تاثیر بسزایی در کاهش بیکاری دارد.

غفاری بیان کرد:در دانشگاه های فنی و حرفه ای استان تعداد 4هزار و 100 دانشجو در رشته های مختلف تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: 2 واحد دختران و 3 واحد پسران در استان وجود دارد که دانشکده شهید چمران و آموزشکده مائده در گرگان و دانشکده امام علی (ع) در کردکوی که تنها دانشکده تربیت دبیر در استان است، دانشکده امام خمینی علی آباد کتول و دانشکده فنی و حرفه ای دختران گنبد از جمله دانشکده های این دانشگاه محسوب می شوند.

وی گفت: ورودی این دانشگاه از طریق کنکور پذیرش میشوند اما برخی رشته های نیز بدون کنکور دانشجو می پذیرد و تمامی هزینه های تحصیل دانشجویان این دانشگاه رایگان و دولتی است.

غفاری با بیان اینکه نام و خدمات این دانشگاه مغفول مانده است، بیان کرد: نزدیک به 30درصد دانشجویان این دانشگاه جذب بازار کتر. می شوند و بسیاری از دستگاه های اجرایی قبل از سال گذشته این دانشگاه و خدمات ان را در جهت کار آفرینی و کاهش بیکاری نمیشناختند و همین مساله موجب شد تا با انعکاس فعالیت هایی که دارد دستگاه های اجرایی هم اکتون تمایل بیشتری به همکاری با ما دارند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان نیز گفت: دانشکده های این دانشگاه 40 کارگاه دارد که ظرفیت بالایی در ایجاد مهارت آموزی به دانشجویان دارد و حدود 600 استاد در رشته های مختلف مشغول به تدریس هستند.

غفاری ادامه داد: افتتاح مرکز رشد شهید تهرانی مقدم یکی از دستاوردهای مهم این دانشگاه است که ایشان خود دانشجوی این دانشگاه بوده است.

وی افزود: غرفه این دانشگاه نیز در هفته پژوهش یکی از غرفه های برتر بوده است.

غفاری افزود: باشگاه موفقیت جوانان استان گلستان نیز یکی دیگر از دستاوردهای این دانشگه است که مراجعان از این بتشگاه می توانند خدمات مشاوره ای در زمینه کارآفرینی ارایه می دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی طرح های نمیه کاره در زمینه توسعه ای این دانشگاه در برخی شهر های استان وجود دارد، بیان کرد: با تکمیل این طرح ها علاوه بر توسعه فضای تحصیلی دیگر دستگاه های اجرتیی نیز می تواند از خدمات این دانشگاه از جمله سالن امفی تاتر شهر شهریار گرگان که ظرفیت 600 نفر را دارد و فقط تجهیز آن مانده است را استفاده کنند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان گفت: جزو 12 استان برتر در زمینه مهارت آموزی در دانشگاه هستیم.

وی افزود:دانشگاه فنی و حره ای استان جایی در شورای اشتغال استان نداشته و به تازگی در حال رایزنی برای شناساندن این دانشگاه در این شورا هستیم.

 

 

  9 خرداد 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69380
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام