رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان:
مراکز نوآوری و کمپ‌های کارآفرینی در مراکز دانشگاه علمی کاربردی گلستان راه‌اندازی می‌شود

Image result for nhka'hi [hlu

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان با اشاره به ایجاد مراکز نوآوری و کمپ‌های کارآفرینی در استان گفت: با اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد دانشجویان کشور در رشته‌های مهارتی تحصیل کنند این تعداد در گلستان کمتر از ۱۰ هزار نفر است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران( گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))) امیراحمد دهقان ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت 12 مرکز آموزش علمی کاربردی در استان گلستان اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند به دانشگاه نسل سوم یا دانشگاه‌های کارآفرین تبدیل شود زیرا عمده واحدهای درسی این دانشگاه‌ها عملی و کارگاهی است و به دانشجویان مهارت‌های خاص را آموزش می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه آموزش‌های مهارتی به دانشجویان گفت: براساس قانون تا پایان برنامه ششم توسعه باید 30 درصد دانشجویان کشور (تقریبا حدود یک میلیون و 200 هزار نفر) باید در رشته‌های مهارتی تحصیل کنند در استان گلستان با احتساب دانشجویان فنی و حرفه‌ای این تعداد کمتر از 10 هزار نفر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با بیان اینکه رشته‌های جدید در این دانشگاه براساس نیازسنجی و چشم‌انداز سند آمایش استان راه‌اندازی می‌شود عنوان کرد: در حال حاضر در مراکز علمی کاربردی استان دانشجویان در 140 رشته پذیرش می‌شوند. برخی از این رشته‌ها مانند گردشگری ویژه گلستان، پرورش اسب و غیره به صورت خاص در این استان آموزش داده می‌شود.

وی برگزاری کارگاه‌های عملی را برای آموزش مهارت به دانشجویان لازم و ضروری دانست و افزود: سال گذشته 81 کارگاه آموزشی برای دانشجویان برگزار شد که از ابتدای امسال تا کنون نیز 64 کارگاه برپا شده است. علاوه براین در دو سال اخیر 34 مدرس خبره در این دانشگاه جذب شده است. این افزاد ممکن است لزوماً دارای مدرک تحصیلی نباشند اما تخصص، تجربه و تبحر کافی را در یک رشته خاص دارند و باید از ظرفیت آنان برای آموزش دانشجویان استفاده کرد.

دهقان با اشاره به راه‌اندازی مراکز نوآوری در دانشگاه‌های علمی کاربردی استان گفت: در صورتی که دانشجویان مراکز شرکت تعاونی تشکیل دهند و ایده‌ای برای تولید یا کارآفرینی داشته باشند تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات دو درصدی به آنان اهدا می‌شود که متأسفانه تاکنون هیچ تعاونی‌ دانشجویی از این تسهیلات استفاده نکرده است.

وی یکی از اقدامات دانشگاه علمی کاربردی را راه‌اندازی کلینیک‌های مشاوره شغلی در مراکز این دانشگاه عنوان کرد و افزود: در این کلینیک‌ها به صورت رایگان مشاوره راه‌اندازی کسب و کار و نوشتن طرح‌های اقتصادی داده می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان راه‌اندازی کمپ کارآفرینی، برگزاری استارتاپ‌های مختلف، برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن‌بازار در آبان امسال، راه‌اندازی انجمن دانش‌آموختگی و غیره را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در سال جاری بیان کرد.

  2 شهریور 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62662
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام