استاندار گلستان:
گلستان نمونه و الگو در اجرای پروژه فیبر نوری در کشور است

استاندار گلستان گفت: گلستان نمونه و الگو در اجرای پروژه فیبر نوری در کشور است و با تکمیل پروژه این استان نخستین استان با صد در صد پوشش فیبر نوری است

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، علی محمد زنگانه در نشست با دکتر زارع پور وزیر ارتباطات اظهار کرد: بر اساس سند بخشی حوزه فناوری برنامه ریزی در راستای تحقق گلستان به عنوان سرزمین هوشمند صورت گرفته و خوشبختانه در اقدامی جهادی تمام استان به بستر فیبر نوری مجهز شده است.

وی افزود: در سفر ریاست محترم جمهور به استان گلستان، شاهد پوشش صد درصدی فیبر نوری منازل و کسب ‌و کارها در همه شهرهای استان و ارائه سرویس در شهرستان گرگان هستیم.

زنگانه گفت: تاکنون نزدیک به ۹۶ درصد روستاهای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت و پایدار متصل شدند.

وی بیان کرد:  از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در این استان ۴۲ روستای بالای بیست خانوار به شبکه ارتباطی متصل شده‌اند.

زنگانه اظهار کرد: حدود ۴ درصد روستاهای باقی‌مانده (۳۴ روستا) نیز تا پایان امسال به اینترنت پرسرعت و پایدار متصل خواهند شد.

به گفته وی فیبرنوری روستایی در فاز نخست بیش از ۱۲۰ کیلومتر ابلاغ شد و  تاکنون بیش از ۷۸ درصد آن اجرایی شده که با این اتفاق ۶ شهرستان و ۱۵۳ روستای استان تحت پوشش قرارگرفته‌اند  و  در فاز دوم نیز ۲۸۲ کیلومتر در دست اقدام قرار می‌گیرد.

وی افزود: طول جاده‌های اصلی و فرعی استان ۱۷۰۰ کیلومتر است و  تاکنون ۹۶.۲۸ درصد از تعهدات وزارت ارتباطات برای ایجاد پوشش ارتباطی محقق شده است.

  31 خرداد 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69495
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام